Flota de la Dunăre a României a fost înnoită cu nave de intervenție de peste 50 milioane de euro, bani europeni, prin proiectele de investiții derulate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și POIM. O navă de semnalizare și un complex de dragaj sunt deja în construcție la Şantierul Naval ATG Giurgiu, iar în curând va fi lansată și licitația pentru achiziția a patru remorchere cu clasă de gheață.
Programele de îmbunătățire a condițiilor de navigație pe Dunăre cu finanțare din fondurile europene de coeziune au generat investiții de aproape 50 milioane de euro în modernizarea flotei de intervenției a Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați. O navă de semnalizare și o ambarcațiune pentru măsurători, un complex de dragaj, dar și patru remorchere multifuncționale cu clasă de gheață vor ajunge în proprietatea administrației fluviale după încheierea proiectelor derulate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Dunărea este unul dintre coridoarele principale ale Rețelei trans-europene de transport (TEN-T).
Achizițiile de nave tehnice au fost extrem de rare la Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați în ultimii 28 de ani. Așa se face că multe dintre remorcherele, pilotinele sau șalupele instituției, esențiale pentru menținerea fluviului în cele mai bune condiții pentru navigație, au deja zeci de ani de activitate, fiind depășite din punct de vedere tehnic. Este și cazul celor patru nave „Semnal”, folosite la măsurători hidrografice și balizarea Dunării.
Citește tot articolul pe Viața Liberă Galați
Articol realizat pentru www.PressHub.ro/BaniEuropeni de Viața Liberă Galați în cadrul proiectului
“Cohesion Policy: Better Understanding, Reporting, Dissemination”, cofinanțat de UE prin DG Regio.
Informațiile prezentate nu reprezintă poziția oficială a UE.
Întreaga răspundere asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine autorului.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: