Reluarea cursurilor va înrăutăți situația dacă nu se vor lua măsuri concrete pentru asigurarea igienei, este părerea mai multor reprezentanți ai elevilor din România.
Aceștia atrag atenți asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor școlare:
“Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) atrag atenția asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor după finalizarea stării de urgență și necesitatea realizării unui plan pentru a reglementa școala online”, se arată într-un comunicat transmis sâmbătă de Asociația Elevilor din Constanța (AEC).
Elevii își arată îngrijorarea după ce, în ultimele zile, în spațiul public au existat mai multe dezbateri cu privire la posibilitatea redeschiderii unităților de învățământ preuniversitar din întreaga țară după încetarea stării de urgență
“Reprezentanții elevilor consideră măsura reluării orelor de curs ca fiind una riscantă, în condițiile în care nu se vor lua hotărâri care să garanteze siguranța elevilor. Enumerăm motivele și câteva statistici pentru care în unitățile de învățământ din România nu se pot lua în considerare măsurile de protecție împotriva COVID-19, asigurând în același timp condiții decente de susținere a cursurilor.:
- Lipsa spațiului necesar în școli/licee
Sălile de clasă ajung să găzduiască până la 38 de elevi, iar în aceste condiții nu se poate pune problema așezării în bănci astfel încât să se păstreze distanța necesară. Un procent de 10% din unitățile de învățământ, în special cele din zonele urbane, sunt supraaglomerate, arată studiul Comisiei Europene “Monitorul educației și formării” din anul 2018.
- Lipsa condițiilor de igienă în școli
Igiena reprezintă una dintre măsurile necesare pe care autoritățile trebuie să le ia pentru a nu pune în pericol sănătatea elevilor și a personalului unităților de învățământ, în România, cu preponderență în mediile rurale. Studiul amintit anterior menționează faptul că aproximativ 38% din unitățile de învățământ din mediul rural nu au toalete în incinta clădirii, procentul fiind de 7% în mediul urban. Mai mult decât atât, numărul școlilor și liceelor fără apă curentă la nivel național este de 1176, potrivit unei raportări făcute de Ministerul Afacerilor Interne în anul 2019”.
De asemenea, spun reprezentanții elevilor, Ministerul Educației și Cercetării trebuie să clarifice următoarele aspecte privind desfășurarea orelor de curs în mediul online, printre care se numără: achiziționarea de dispozitive conectate la internet și durata maximă pe care elevii o vor petrece în fața calculatoarelor.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: