În ultimii 10 ani, numărul de mașini din județul Constanța a crescut cu aproape 80%, o arată cifrele solicitate de Info Sud-Est de la Serviciul de Permise din cadrul Prefecturii Constanța.
Dacă în decembrie 2011 circulau aproape 159.000 de autoturisme, în decembrie 2020 pe aceleași străzi circulau aproape 273.000 de mașini, cu 114.000 mai multe.
În tot acest timp, infrastructura orașului nu a cunoscut schimbări importante care să îi permită adaptarea la noua realitate din trafic:
– nu au fost construite pasaje supra sau subterane, nu au fost extinse bulevarde sau străzi (cu o singură excepție pe Bulevardul Alexandru Lăpușneanu);
– nu au fost amenajate parcări în oraș care să permită șoferilor alternative la locurile de parcare de pe primele benzi ale străzilor și bulevardelor;
– nu a fost implementat niciun alt proiect important de infrastructură care să fluidizeze traficul rutier.
În aceeași perioadă, numărul de autobuze a crescut de la 700 la 853, iar a motociclurilor a crescut de la aproape 1800 la aproape 4000.
Analiza informațiilor furnizate de Serviciul Permise din cadrul Prefecturii Constanța arată că numărul de autoturisme a crescut constant, cu aproximativ 10% mai mult decât în anul anterior.
Cifrele sunt raportate la nivelul județului, dar procentul de creștere se păstrează pe municipiu, cu atât mai mult cu cât în reședința de județ sunt înregistrate cele mai multe autoturisme, au explicat pentru Info Sud-Est sursele consultate.
Acestea au mai arătat că așa se explică și traficul infernal din ultimul an din municipiul Constanța, unde principalele artere sunt blocate aproape la orice oră din zi, indiferent dacă este sau nu considerată ”de vârf”.
Pe de altă parte, un segment important din rândul șoferilor consideră că traficul haotic din ultimele luni este cauzat și de schimbările unor reguli de circulație la inițiativa Primăriei Constanța care a decis circulația în sens unic pe mai multe străzi din oraș.
La acestea se adaugă și lucrările efectuate de RAJA Constanța pentru schimbarea sistemului de canalizare.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: