Industria tutunului din România continuă campania de promovarea agresivă a produselor din tutun în România, profitând de vidul legislativ din jurul acestor produse, spun specialiștii implicați în eforturile de reducere a fumatului, conform Europa Liberă România.
Peste 50.000 de copii cu vârsta între 13 – 15 ani sunt consumatori constanți de tutun. În medie, minorii fumează 83.027.280 de țigări pe an, potrivit Global Youth Tobacco Survey, iar adolescenții sunt asaltați de reclame, spune directoarea programului „2035 fără fumat”, Ramona Brad.
Potrivit analizei de situație a INSP din 2021, în România, 4,3% dintre adulți au consumat produse din tutun încălzit, 1,3% sunt consumatori curenți. Legislația privind tutunul nu reglementează suficient aceste produse, astfel încât 79% din fumătorii au declarat că aleg aceste produsele pentru că „pot fi consumate în momentele și în locurile în care fumatul de tutun nu este permis.”
În 2023, promovarea acestor produse rămâne, în continuare, nereglementată, astfel încât marile companiile de tutun pot folosi metode publicitare agresive, interzise deja în alte țări europene.
Promovarea produselor din tutun este reglementată prin lege, însă companiile profită de golurile legislative pentru a promova agresiv produsele, în dauna consumatorilor.
Psihiatrul specializat în dependențe, Eugen Hriscu, spune că promovarea agresivă nu crește dependența, însă crește prevalența acesteia, numărul de fumători aflându-se în creștere.
„Nicotina este o substanță clasificată ca fiind printre cele cu risc foarte mare de dependență, unii spun chiar mai mare decât cocaina sau heroină. În jur de peste 1 din 3 oameni care încearcă produse din tutun vor ajunge să fie dependenți de ele”, spune Eugen Hriscu.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: