VIDEO Afacerea în care profitul se măsoară prin zâmbete: De ce a înființat o tânără din România o firmă de evenimente pentru copii

evenimente pentru copii evenimente pentru copii
sursa foto: Pexels
evenimente pentru copii
sursa foto: Pexels

Unii oameni sunt de părere că pentru a avea cu adevărat succes în ceea ce faci, este nevoie să îmbini utilul cu plăcutul sau, și mai bine, să iubești de-a dreptul ce faci. Acesta este principiul care a fost urmat de Adelina Vaihel, o tânără din Constanța care și-a împărtășit experiența de tânăr antreprenor în domeniul petrecerilor pentru copii cu G4Media, în cadrul proiectului ENTR. 

Articol publicat inițial pe G4Media.ro, în cadrul proiectului ENTR.

După cum explică Adelina, există mai multe motive pentru care a ales să deschidă o firmă cu care să organizeze evenimente distractive și petreceri pentru copii tocmai în România, o țară unde până acum câțiva ani, asemenea servicii nu erau la mare căutare.

Publicitate electorală
publicitate electorală

Pe de o parte, este simpla dorință de a lucra cu copiii, ceva ce tânăra a făcut cu mult înainte să-i vină ideea pentru firmă. Pe de altă parte, faptul că tatăl Adelinei a fost nevoit să plece din țară în timpul copilăriei ei i-a inspirat dorința de a rămâne și a-și practica meseria aleasă în țară, pentru a-și demonstra ei înșiși că se poate. În cuvintele tinerei afaceriste, “de ce nu”, până la urmă?

Desigur, începutul, cum este cazul în multe domenii, nu a fost unul ușor. Nu obiectul muncii a reprezentat o problemă totuși, ci birocrația aferentă deschiderii unei afaceri. Adelina explică faptul că mare parte din experiență a fost un proces de învățare – ce trebuie să faci, de ce acte ai nevoie, unde trebuie să te duci, răspunsurile la aceste întrebări nu sunt neapărat ușor de găsit. 

Pentru această situație se face vinovat într-o oarecare măsură dezinteresul general al funcționarilor publici, dar și faptul că domeniul este unul relativ tânăr, spune ea. 

Domeniul a început să se dezvolte mai mult în ultimii cinci ani, de când a început Adelina munca, dar deși oamenii încep să ceară și să aprecieze tot mai mult serviciile oferite de asemenea firme, un interes la nivel instituțional nu s-a materializat.

Partea bună, totuși, explică afacerista, este că în funcție de noroc poți găsi oameni dornici să ajute, iar statul nu pune piedici semnificative în fața celor care-și doresc să învețe cum să deschidă o afacere, chiar dacă nu-i ajută în mod activ.

“Sunt anumite piedici, dar am întâmpinat și persoane foarte okay, foarte calme, care mi-au explicat absolut totul. Dacă ar fi să menționez ceva, eu am fost foarte nouă în acest domeniu (…) și nu mi-e rușine să spun chestia asta, dar eu la început nu știam nici măcar diferența dintre chitanță și factură”, explică Adelina, care a trebuit să învețe totul despre cum se gestionează o afacere, practic, din mers.

Deși Adelina a reușit să-și construiască baza necesară de cunoștințe pe parcurs, ea consideră că nu toți tinerii antreprenori ar trebui să treacă prin aceleași provocări, iar soluția ar fi ca statul să ofere mai multe posibilități de dezvoltare în acest domeniu încă din școală. Educația antreprenorială există deja ca materie, însă în opinia fetei care a trecut la practică aproape imediat după liceu, există loc pentru mai bine.

La drept vorbind, ea nu a fost singură pe acest drum. Odată ce au realizat cât de importantă este această muncă pentru Adelina, familia ei i-a oferit toată susținerea de care a avut nevoie, tatăl ei fiind susținătorul cel dintâi. Pe deasupra, ea nu a ezitat să apeleze la ajutor profesionist pe plan profesional, atunci când a avut nevoie. De la consultanță din partea unei firme de specialitate, la cursuri de animație, artă și marketing, ea s-a asigurat că stăpânește toate aspectele necesare practicării muncii sale. 

Rezultatele muncii depuse și a pregătirii au fost pe măsură. Echipa Adelinei, formată din oameni destul de tineri și energici, poate fi găsită la orice eveniment la care ar putea fi nevoie de distracție pentru copilași, de la zile de naștere, nunți, botezuri, practic orice eveniment la care un grup de copii ar putea fi prezent. 

“În mare parte, activitatea noastră este îndreptată spre animația pentru copilași. De asemenea, dispunem și de alte servicii: castel gonflabil, oglindă magică, diferite ateliere, pinata și multe altele.  Programul de animație este organizat în așa fel încât cei mici își pot menține atenția pe durata întregului program, care constă în jocuri, dansuri, concursuri, modelaj baloane, pictură pe față și mașina de baloane de săpun”, a explicat Adelina pe scurt cum arată un eveniment tipic organizat de ea. 

Deși munca în sine sună distractivă și relaxantă, mediul este unul destul de alert și competitiv. Potrivit Adelinei, industria este una mult mai dezvoltată și dinamică față de acum cinci ani, atunci când și-a început ea activitatea (la firma altcuiva). Deja există destule companii care se ocupă de asemenea evenimente în țară, unele dintre ele la Constanța. 

Competiția astfel creată rezultă în creșterea constantă a calității serviciilor oferite de fiecare companie în parte, dar și în formarea unui mediu de muncă destul de solicitant. Deși din cauza naturii acestei meserii nu există un volum de muncă fix, Adelina estimează că organizează, în medie, în jur de 35 de evenimente pe săptămână – un fapt îmbucurător, dar și obositor. 

În final, Adelina se declară fericită că poate să practice munca pe care o iubește așa cum își dorește ea și fără a fi nevoită să părăsească țara. Orele lungi de muncă, competiția acerbă și stresul birocratic sigur poate că nu sunt ideale, dar atunci când ești plătit să aduci bucurie atât copiilor cât și părinților, asemenea dificultăți aproape că se evaporă.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: