În timp ce la TV și în presa scrisă online s-au rostogolit, de la începutul anului, diferite subiecte precum cel referitor la ÎPS Teodosie care vorbea despre ”necurățirea femeii”, fumători și agheasmă, pe rețelele de socializare subiectele în trending au fost fost diferite în unele cazuri.
Cel mai viral subiect de la începutul anului, pe rețele, este protestul fermierilor și al agricultorilor care au acaparat și jurnalele de știri, nu doar social media. Economedia a arătat care sunt principalele solicitări, ce promite Guvernul și ce probleme rămân.
Pe lângă manifestațiile din aproape toată țara care au acaparat rețelele sociale, în special Facebook-ul și TikTok-ul, prin intermediul transmisiunilor live, emisiunea ”BuzzHouse” difuzată pe canalul de Youtube al lui Andrei Șelaru, cunoscut pe net drept Selly, a dominat rețelele sociale în rândul tinerilor români.
Un alt subiect viral în social media a fost cel mai scump transfer din istoria jucătorilor de fotbal români, cel al fundașului Radu Drăgușin (21 ani) de la Genoa la Tottenham, pentru suma de 30 de milioane de euro.
Proteste cu milioane de vizualizări
Manifestanții din domeniul agricol și al au viralizat protestul pe rețelele de socializare și au reușit să atragă milioane de vizualizări și mii de reacții din partea utilizatorilor.
Cele mai apreciate și urmărite postări au reușit să depășească fiecare milioane de vizionări, sute de mii de aprecieri și numeroase comentarii. Unul dintre cele mai apreciate videoclipuri pe acest subiect este realizat chiar de un protestatar tânăr oprit pe marginea drumului, care reproșează că este obligat ”să cumpere scump și să vândă ieftin”. Tânărul a strâns peste 162.000 de reacții și 9.000 de comentarii de susținere din partea românilor.
Alt videoclip care este printre cele mai apreciate a fost postat de un manifestant care anunța că și oltenii se îndreaptă spre protest, în timp ce filma mașinile care porneau la drum cu claxoanele pornite. Videoclipul are 151.000 de reacții, aproape 3 milioane de vizualizări și aproape 14.000 de comentarii de susținere din partea românilor.
Pe TikTok, hashtagul #protestfermieriromani2024 a reușit să strângă aproape 4 milioane de vizualizări în ultima săptămână, iar sub el se postează în mare parte TikTok-uri din timpul protestelor sau secvențe decupate din declarațiile manifestanților acordate mass-mediei.
Unul dintre cele mai vizionate videoclipuri de sub acest hashtag este declarația unui participant care declară că ”tinerii nu își pot face un viitor în România”, reproșând lipsa oportunităților. TikTok-ul a strâns peste 1,3 milioane de vizionări, aproape 120.000 de aprecieri și în jur de 1.700 de comentarii, unde utilizatorii români felicită persoana care a oferit declarația și își arată susținerea față de protestele organizate în țară.
Ce este Buzz House și de ce este așa popular?
Buzz House este un serial extins pe patru sezoane. Ideea seriei este de a strânge numeroși influenceri pentru a-i pune să ia parte la diferite provocări și competiții (cultură generală, sport, matematică, strategie), cu scopul de câștiga un premiu, care de fel constă în bani și este obținut la finalul concursului. După spusele urmăritorilor, seria pare a fi asemănătoare cu serialul de animație Insula Dramei Totale.
Al patrulea sezon din Buzz House a fost produs de cunoscutul vlogger Selly, iar episoadele postate pe canalul lui de Youtube au dominat secțiunea de tendințe ale Youtube-ului românesc încă de la primul episod. Toate episoadele au vizionări cuprinse între 500.000 și un 1,3 milioane, iar majoritatea episoadelor au ocupat locuri de top în tendințele românești.
Sezonul patru a devenit popular rapid datorită meme-urilor și postărilor făcute pe baza unor faze scoase din episoade, lucru care a stârnit curiozitatea internauților.
De asemenea, sezonul a început în apropierea sărbătorilor, perioadă în care oamenii au tendința să caute mai mult divertisment.
Pe TikTok, videoclipurile pe acest subiect au strâns milioane de vizualizări, în special teaser-ul postat pe pagina lui Selly, în care două dintre concurente intră într-un conflict verbal. TikTok-ul a strâns peste 840.000 de vizualizări și 91.000 de aprecieri, iar în cele aproape 630 de comentarii românii au ales din ce ”tabără” fac parte.
Alte videoclipuri populare despre Buzz House sunt cele făcute de concurenții emisiunii, în care povestesc sau se amuză pe baza anumitor întâmplări din serial. Adrian Dumitru, cunoscut ca Adrian ”Elicopter de luptă” pe rețelele sociale, a vorbit într-un videoclip despre povestea din spatele unei filmări din serial, lucru ce i-a adus 1.4 milioane de vizualizări și aproape 140.000 de aprecieri.
Atât pe TikTok, cât și pe Instagram imaginile sau videoclipurile puse de concurenți despre Buzz House au strâns în total sute de mii de aprecieri și mii de comentarii de susținere din partea urmăritorilor.
Cel mai scump fotbalist român din istorie
Radu Drăguşin, internaţionalul român în vârstă de 21 de ani, a fost prezentat oficial la noua sa echipă, Tottenham, în 11 ianuarie. “Tricolorul” a fost achiziţionat de la Genoa în schimbul sumei de 30 de milioane de euro şi a devenit astfel cel mai scump jucător român din istorie.
Încă de când transferul lui nu se confirmase oficial, informația a dominat rețelele sociale, în special postările puse de faimosul jurnalist sportiv specializat pe fotbal, Fabrizio Romano.
Microbiștii români s-au mobilizat în postarea pe Instagram a lui Fabrizio, unde s-au declarat mândri de Radu Drăgușin.
Și pe X (fostul Twitter), anunțul lui Fabrizio a avut reacții numeroase din partea fanilor. Tweet-ul în care anunță oficial transferul are peste 34.000 de aprecieri și aproape 3 milioane de vizionări.
Videoclipul pus pe Instagram de Tottenham Hotspur, prin care anunță oficial transferul fundașului tricolor, a strâns peste 160.000 de aprecieri și 1.500 de comentarii în care atât admiratorii români, cât și cei străini își arată bucuria față de noua achiziție a clubului.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: