Dezvoltarea Portului Constanța Sud devine obiectiv strategic de interes național / Investițiile sunt estimate la peste 1 miliard de euro, dar nicio sursă de finanțare nu este încă prezentată

portul constanta, remorchere, cargo, nave, vapoare, cereale, cale ferate port, dane, transport, containere, macarale, marfuri, comert, export, import, silozuri, cereale ucrainene (7) portul constanta, remorchere, cargo, nave, vapoare, cereale, cale ferate port, dane, transport, containere, macarale, marfuri, comert, export, import, silozuri, cereale ucrainene (7)
sursa foto: Info Sud-Est
portul constanta, remorchere, cargo, nave, vapoare, cereale, cale ferate port, dane, transport, containere, macarale, marfuri, comert, export, import, silozuri, cereale ucrainene (7)
sursa foto: Info Sud-Est

Dezvoltarea Portului Constanța Sud a devenit joi obiectiv strategic de interes național, cu investiții planificate de peste un miliard de euro, transmite ministrul transporturilor Sorin Grindeanu într-o postare pe Facebook. Ministerul nu prezintă, însă o sursă pentru aceste investiții.

Investițiile vor fi direcționate către Molurile III S și IV S ale portului, continuă ministrul, iar valoarea lor a fost estimată printr-un studiu de fezabilitate întocmit de către CN Administrația Porturilor Maritime Constanța.

Potrivit studiului, dezvoltarea Molului III S ar costa 305,6 milioane de euro și ar presupune o platformă de operare de 45 de hectare, o zonă logistică de 11 hectare și 7 dane cu o adâncime de 16,5 metri.

Publicitate electorală
publicitate electorală

Pentru Molul IV S ar fi nevoie 815 milioane de euro, pentru: o platformă de operare de 110 hectare, o zonă logistică de 25 de hectare și 10 dane, dintre care 5 cu o adâncime de 16.5 metri și 5 cu o adâncime de 19 metri.

După finalizarea acestor investiții, portul va putea opera nave de mare capacitate, în special datorită celor 17 noi dane de mare adâncime, se mai arată în postaarea ministrului.

“Prin noi terminale specializate, Portul Constanța își va consolida statutul de principal port la Marea Neagră și își va spori avantajele economice și logistice”, a încheiat Sorin Grindeanu

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții:

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.