Cei doi operatori din Portul Constanţa care sunt cotaţi la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), Comvex (CMVX) şi Socep (SOCP) au derulat circa 18% din volumul traficului de mărfuri de anul trecut, de 55,6 milioane de tone. Comvex operează mineralierele şi şi-a redus aproape la jumătate activitatea anul trecut faţă de 2013. Socep operează navele de vrac pentru produse chimice, cele de containere şi de produse laminate şi a avut un trafic cu 24% mai mare, anunță www.economica.net.
Afacerile Portului Constanţa şi ale operatorilor lui sunt relevante pentru comerţul exterior al României derulat pe mare, pentru că Portul Constanţa este folosit mai ales de companiile româneşti şi în foarte mică măsură de țările fără ieșire la mare, precum Ungaria și Austria. Acestea şi-au deviat traficul prin porturile la Marea Mediterană și de la Marea Adriatică (porturile NAPA), fără a folosi porturile de la Marea Neagră”, potrivit variantei din Februarie a Master Planului de Transport al României.
Astfel, volumul total al mărfurilor care au trecut în 2014 prin Portul Constanţa a crescut puţin, cu 0,9% faţă de anul 2013, până la 55,6 milioane de tone şi este în continuare cu 10% mai mic decât cel din anul de vârf 2008, când ajunsese la peste 61,8 milioane de tone.
Mai multe informații pe www.economica.net
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: