Primăria Municipiului Călărași a obținut certificarea Sistemului de Management al Calității

info-sud-est-daniel-dragulinPrimăria Municipiului Călărași a obținut certificarea Sistemului de Management al Calității în conformitate cu Standardul Internațional de referință ISO 9001.

Certificatul SRAC și certificatul internațional IQNet atestă conformitatea Sistemului de Management al Calității implementat în Primăria Municipiului Călărași cu standardul internațional de referință ISO 9001:2008.

Valabilitatea certificatului este de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii în condițiile respectării cerințelor standardului internațional.

Publicitate electorală
publicitate electorală

Auditurile de certificare efectuate de către SRAC și IQNet au vizat verificarea în cadrul instituției a conformității Sistemului de Management al Calității proiectat, documentat și implementat raportat la cerințele Standardului Internațional ISO 9001:2008, astfel încât a fost demonstrată capabilitatea Primăriei Municipiului Călărași de a furniza cetățenilor servicii de calitate, mult mai eficiente, care să respecte cerinţele legale şi de reglementare aplicabile.

Primarul Municipiului Călărași a dorit ca prin implementarea Sistemului de Management al Calității, conform SR EN ISO 9001:2008, Primăria Municipiului Călărași să eficientizeze serviciile publice furnizate către cetățeni și să le îmbunătățească permanent.

Primarul Municipiului Călărași monitorizează satisfacția cetățenilor privind serviciile furnizate inclusiv prin chestionare de evaluare a satisfacției cetățenilor care au fost elaborate de către managerul public, chestionare difuzate spre completare cetățenilor la ghișeele pentru cetățeni, situate la parterul instituției, verificând astfel feed-back-ul tuturor cetățenilor în scopul adoptării măsurilor urgente de remediere a eventualelor disfuncționalități.

În implementarea Sistemului de Management al Calității SR EN ISO 9001:2008 sunt implicați atât responsabilii de calitate, responsabilii de proces, precum și toți angajații instituției, în acest sens fișele de post ale tuturor angajaților au fost completate cu responsabilitățile în domeniul implementării SMC.

Certificarea în cadrul Primăriei Municipiului Călăraşi a Sistemului de Management al Calităţii în conformitate cu cerinţele standardului internaţional SR EN ISO 9001:2008 conferă foarte multe avantaje, puncte forte pentru instituţie, cum ar fi:
-simplificarea şi degrevarea proceselor administrative;
-reducerea neconformităţilor, având ca rezultat scăderea numărului reclamaţiilor cetăţenilor;
-creşterea transparenţei structurii organizatorice şi a organizării proceselor;
-creşterea eficienţei muncii, ca urmare a utilizării mai eficiente a personalului;
-îmbunătăţirea comunicării între participanţii la un anumit proces şi între compartimentele de specialitate;
-obţinerea unui punctaj foarte mare pentru cererile de finanţare în vederea accesării Fondurilor Structurale;
-îmbunătăţirea imaginii instituţiei şi a credibilităţii sale în societate;
-creşterea motivaţiei angajaţilor situaţi la toate nivelurile ierarhice ale instituţiei.

Avantajele implementării Sistemului de Management al Calităţii sunt următoarele:
-contribuie la stabilirea unor proceduri în cadrul instituţiei, care trebuie respectate și care asigură repetarea procesului
-stabilirea modului de elaborare, verificare, aprobare a documentelor
-stabilirea unui proces continuu de îmbunătăţire
-asigură coordonarea şi conducerea activităţilor în mod planificat şi sistematic
-asigură monitorizarea transparentă a activităţilor şi posibilitatea unui control riguros al proceselor
-crearea unei culturi organizaţionale în spiritul calităţii
-asigură o mai bună măsurare a performanţelor prin stabilirea indicatorilor de performanţă, corespunzător fiecărui proces identificat
-este îmbunătăţită munca în echipă şi sunt mult mai bine înţelese, acceptate şi puse în practică deciziile manageriale
-evitarea greşelilor repetate
-comunicarea internă respectă canalele stabilite
-organizarea funcţională cu responsabilităţi pe nivele ierarhice bine definite
-orientarea politicii instituţiei către clientul cetăţean
-calitatea ridicată a proceselor şi a rezultatelor
-creşterea nivelului de satisfacţie a cetăţenilor
-se îmbunătăţesc performanţa şi competitivitatea
-se îmbunătăţeşte imaginea instituţiei
-sporeşte atât gradul de responsabilitate cât şi nivelul de satisfacţie a angajaţilor (sarcinile şi responsabilităţile sunt mult mai bine definite).

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: