Cum a ajuns IULIUS să fie premiat de Forbes „pentru contribuția deosebită la dezvoltarea economică regională”: Povestea primului mall apărut după Revoluție, după cel din București (P)

Palas Iasi - proiect mixed-use IULIUS Palas Iasi - proiect mixed-use IULIUS
Palas Iasi - proiect mixed-use IULIUS (sursa foto: Iulius)

Recent, IULIUS a fost premiat în cadrul evenimentului Forbes Best Cities – Iași 2024. Forbes România spune că IULIUS Iași, prin toate proiectele sale din oraș, a avut o contribuție deosebită la dezvoltarea economică regională.

Dar cum a ajuns aici?

Povestea IULIUS a început în 1991, cu un concept comercial, și a intrat pe piața de real estate nouă ani mai târziu, cu brandul Iulius Mall, care a devenit în 2000 primul din țară, în afara Bucureștiului.

IULIUS a fost răsplătit în principal pentru grija pe care o manifestă permanent pentru regenerarea urbană:

Primul din țară în această direcție a fost ansamblul mixed-use Palas, care a fost inaugurat tot la Iași și a devenit ancoră pentru comunitate și sursă de dezvoltare pentru oraș. Conceput pe format mixt, proiectul include funcțiuni de retail, rețeaua de clădiri de birouri premium United Business Center, parc, infrastructură nouă și a revitalizat o zonă centrală insuficient valorificată.

De altfel, în cei 12 ani, Palas a devenit sinonim cu centrul de business al regiunii, iar componenta office creată a contribuit la ascensiunea orașului și a regiunii de nord-est în topul atractivității pentru companii internaționale din domeniul tech și nu numai.

Acest aspect s-a reflectat şi în economie, în veniturile populației, care au avut drept consecinţă o mai mare putere de cumpărare, dar mai ales a ajutat la retenţia tinerilor în oraş, care au oportunități să se dezvolte și motive în plus să rămână în țară, în Iași.

Palas Iasi
Palas Iași (sursa foto: Iulius)

În prezent, doar în zona centrală a Iaşului, oraşul a câștigat, prin proiectele Palas şi Palas Campus (cea mai mare clădire de birouri din țară, inaugurată anul trecut) cel mai mare pol de birouri din afara Capitalei. Sunt 130.000 mp de spaţii office, în 8 clădiri, închiriate integral de 70 de companii, cu peste 14.000 de angajaţi. Sunt companii multinaţionale din IT, automotive, outsourcing. Sunt giganţi precum Amazon, Endava, Microsoft, AMD, Visma Software, Cognizant Softvisions, Genpact, Centric.

Totodată, Palas Iaşi este principala destinație de shopping și recreere pentru ieșeni, vizitatorii din regiune și din Republica Moldova, fiind cel mai puternic centru de shopping şi entertainment din afara Capitalei, cu o medie de 61.000 de vizite/zi.

Tot Palas este un punct cheie pe harta brandurilor, care de multe ori aleg să-și deschidă aici primele magazine în afara Bucureștiului, având în vedere conceptul mixt, rezultatele şi localizarea în centrul Iaşului.

Proiectele IULIUS se remarcă nu doar prin faptul că integrează funcțiuni multiple, generând valoare prin îmbinarea spațiilor de birouri premium cu zone de retail și petrecere a timpului liber, dar și prin aceea că acordă o atenție deosebită elementului verde. Grădinile sunt inima dezvoltărilor mixte, amprenta spectaculoasă, de culoare, care atrage și fidelizează publicul. Astfel, o ancoră importantă a proiectului Palas și un loc foarte îndrăgit de ieșeni este și parcul, dezvoltat la baza Palatului Culturii și care rivalizează cu parcuri celebre din metropolele din străinătate. Spațiul a fost amenajat de peisagiști internaționali, a avut vegetație matură încă de la inaugurare și este locul preferat de ieșeni pentru socializare și evenimente de toate tipurile.

De altfel, aici au loc constant diverse târguri, concerte, expoziții, show-uri de modă, festivaluri, demonstrații sportive, ce adună mii de participanți.

”Compania Iulius crede în potenţialul orașului Iași și are dezvoltate aici, în prezent, 5 proiecte în care a investit aproximativ jumătate de miliard de euro: Palas Iaşi, Palas Campus, Iulius Mall şi cele două proiecte de retail de proximitate Family Market. Astfel, s-au creat în total peste 15.000 de locuri de muncă, iar Palas a creat un efect de bulgăre de zăpadă fapt ce a contribuit la atracția altor investiții în oraș, companii care plătesc impozite la bugetele locale și de stat. Pe de altă parte, a oferit orașului susținere și în creșterea atractivității turistice, sociale și de business, nu doar pentru prezent, ci, mai ales, pentru viitor”, au transmis reprezentanții companiei. 

Modelul de regenerare urbană mixtă a fost replicat la Timișoara, unde în 2019 s-a inaugurat Iulius Town, iar acum compania IULIUS propune un proiect similar și la Constanța, dar și la Cluj-Napoca.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții:

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.