Cadavrele oilor în putrefacție din Portul Midia vor fi incinerate la Tulcea

Cadavrele oilor de pe epava din Portul Midia vor fi incinerate la Tulcea, după ce nava va fi scoasă la cheu. Reprezentanții GSP, societatea care se ocupă de ranfluarea navei, au declarat că toate operațiunile cu cadavrele aflate în putrefacție vor fi făcute cu mașini speciale și că nimeni nu se va atinge de leșuri. Pe durata operațiunilor, scafandrii sunt ținuți în carantină pe o altă navă.

“Nava va fi deplasată în dana 10 parcă, apoi urmează să tăiem porțiuni din punțile superioare, pentru a introduce niște minibuldozere cu care scafandrii vor începe practic să ridice cadavrele și să înceapă să le împingă într-o havă, practic o cutie mai mare, care după ce este încărcată este extrasă cu o macara, după care se încarcă în containere speciale, care se duc pe mașini și de aici autoritățile vor escorta camioanele către incineratorul din Tulcea. Absolut nimeni nu va atinge, nu va fi contact fizic cu aceste animale aflate în putrefacție. Scafandrii vor fi în carantină pe toată perioada operațiunii. Vor sta la bordul unei alte nave a companiei”, a declarat sâmbătă Gabriel Comănescu.

Referitor la măsurătorile făcute în apă și în aer, șeful GSP spune că încă nu sunt motive de îngrijorare, însă dacă temperatura va crește atunci va fi o problemă:

Publicitate electorală
publicitate electorală

“Încă nu sunt motive de îngrijorare. Singura îngrijorare care este, dacă nu ne ajută cel de sus ca temperatura să coboare. Dacă crește temperatura, starea de putrefacție înseamnă mirosuri pestilențiale, ceea ce e o problemă”, a declarat Gabriel Comănescu.

Sâmbătă, la Constanța s-au înregistrat maxime de 14 grade, temperatură care va rămâne la fel cel puțin în următoarele două zile.

Reamintim că operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății. Scoaterea navei era programată să se realizeze de o macara gigant de 1.800 de tone, adusă în Portul Midia, iar pentru susținere au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei. Mai multe detalii aici.

 

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: