O parte dintre locuitorii din Tulcea au fost total nemulțumiți, în aprilie 2021, după ce buldoexcavatoarele primăriei le-au demolat garajele, în urma unei hotărâri a Consiliului Local care prevedea desființarea acestor construcții de pe domeniul public sau privat din municipiu.
Pe de altă parte, unii dintre cetățeni s-au arătat mulțumiți de inițiativa primăriei, pe rețelele de socializare. “Este foarte bine pentru oraș. În garaje au bucătării, magazii, etc (…) Măcar de foloseau garajele, să nu mai stea mașinile pe străzi. Trebuia demult luată această măsură”, precizează o internaută.
Alți cetățeni reclamă aceeași probleme. “Prin cartierul Dallas când vor ajunge? Sunt persoane care au câte 2-3 garaje, iar mașinile stau parcate în fața blocului”, scria un alt cetățean. Mai mult, altcineva completa printr-un alt comentariu: “În cartierul C5 avem o grămadă de garaje pe post de loc de făcut grătar și șpriț, bucătărie de vară și multe altele”, se arată într-un comentariu de pe pagina de Facebook a primăriei.
Tulcenii, principiile machiavelice și colectivizarea
De partea cealaltă, inițiativa primăriei de a demola garajele a stârnit nemulțumiri în rândul mai multor cetățeni, care și-au manifestat opiniile legate de acest subiect.
“Buni numai la dărâmat, bine că avem infrastructură. Străzile sunt pline numai de gropi și șanțuri, iar canalizarea refulează la orice ploaie. Numai vorbe și multe interese, fără a realiza nimic”, reclama un tulcean nemulțumit.
Într-un alt comentariu, alt internaut își manifesta grija ca terenurile rămase libere în urma demolării garajelor să nu fie revendicate, ca prin minune, de altcineva, “să sperăm că se vor face parcări sau ca prin minune, apare moștenitorul terenului și hop, un bloc răsare”.
Un alt cetățean invoca principiile machiavelice care ar sta la baza motivului demolării garajelor, “divide et impera (dezbină și cucerește- n.red) este un principiu al puterii de stat, deseori aplicat de guvernele statelor multietnice, potrivit căruia cea mai bună metodă de gestionare a unui asemenea stat este provocarea dușmăniilor interetnice, pentru impunerea voinței guvernului și slăbirea impotrivirilor”, conform comentariului unui localnic.
Mai mult, un alt tulcean a comparat distrugerea garajelor cu colectivizarea din perioada de debut a comunismului. “Colectivizarea s-a făcut la fel, cei ce nu aveau nimic strigau cel mai tare și îi băteau pe cei mai avuți, doreau să le fie egali”, preciza acesta.
Aproximativ 200 de locuri de parcare, în locul celor 133 de garaje demolate/ Peste 5.000 de locuri de parcare noi în 2022
Una peste alta, aproximativ 200 de locuri de parcare au fost construite în locul a celor 133 de garaje demolate din aprilie 2021, transmite Primăria Tulcea, la solicitarea reporterilor ISE.
În același an, numărul parcărilor din Tulcea s-a ridicat la 4.000 de locuri, în timp ce numărul mașinilor ajungea la aproximativ 38.000 din municipiu, conform datelor raportate de Direcția Întreținere și Administrare Patrimoniu Tulcea (DIAP), transmite Radio România Actualități.
În 2022, inventarul parcărilor din municipiul Tulcea ajungea la aproximativ 9.200 locuri de parcare, din care dintre acestea, peste 1.900 erau publice cu plată, aproximativ 6.800 parcări de reședință, iar peste 450 de tip Park&Ride, potrivit unui document DIAP Tulcea.
Diferența este de peste 5.000 de locuri de parcare noi în 2022, față de anul precedent, iar unul dintre motivele care explică această creștere este transformarea străzilor cu sens dublu, în străzi cu sens unic, prin care autovehiculele pot circula pe o singură bandă, iar cealaltă fiind transformată în locuri de parcare.
Astfel, în septembrie 2021, 18 tronsoane de străzi din municipiul Tulcea au primit avizul Poliției pentru transformarea acestora în zone cu sens unic, conform ziarului Delta.
Cluj, Galați și Mangalia, printre municipiile în care s-au demolat garaje pentru construirea locurilor de parcare
Municipiul Tulcea nu este singurul din România care a luat decizia de a demola garajele de pe spațiul public și construirea în locul acestora, parcări pentru autoturisme.
În 2019, în cartierul Micro 39A din Galați, au fost demolate garajele care serveau drept “cămări sau magazii și care nu mai aveau ce căuta acolo”, conform unei postări pe pagina de facebook a primarului municipiului Galați, Ionuț Pucheanu.
Asemenea municipiului Galați, în Cluj au fost demolate peste 2.000 de garaje în anul 2022, iar în locul acestora au fost construire aproximativ 2.300 locuri de parcare pentru autoturisme, potrivit primarului Emil Boc, care anunța acest lucru pe pagina sa de facebook.
Același lucru s-a întâmplat și în municipiul Mangalia, județul Constanța, unde lucrările la parcarea dintre Casa Tineretului și Gară s-au realizat pe locul fostelor garaje, conform unei postări a primarului Cristian Radu, din anul 2019.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: