Unii au ales să promoveze discuții cu proprii copii sau cu preoți, alții au mizat pe criticile aduse primarului în funcție. Au fost și candidați care au dat push propriilor “calități”, iar alții au acuzat cenzura după derapaje legate de depresie.
Indiferent de temele pe care au pariat, principalii candidați la fotoliul de primar al Constanței au cheltuit sume considerabile pe Facebook, în precampanie, pentru a-și promova mesajele și a ajunge online la propriul electorat.
Stelian Ion (ADU) a cheltuit cât toți ceilalți candidați la un loc, de trei ori peste Ovidiu Cupșa (AUR) și de cinci ori mai mult față de primarul în funcție, Vergil Chițac (PNL).
- ISE a analizat câți bani au cheltuit pe Facebook candidații în precampanie, în perioada 12 martie – 9 mai, atunci când conținutul plătit nu trebuie să fie marcat ca atare, așa cum se întâmplă în luna de campanie (10 mai – 8 iunie), care vine cu reguli mult mai stricte.
În ce au băgat candidații cei mai mulți bani
Stelian Ion a investit în precampanie de departe cei mai mulți bani pe Facebook dintre toți candidații.
Postarea cea mai boost-ată, pentru care s-a cheltuit 4.000 de lei, îl arată pe liderul USR criticând felul în care Vergil Chițac a gestionat lucrările demarate în Constanța.
Alți 3.500 de lei au fost cheltuiți pentru postarea în care un cetățean care poartă același nume cu fostul lider PSD, Liviu Dragnea, a venit la sediul USR Constanța pentru a oferit o semnătură partidului pentru alegerile din 9 iunie.
Încă 3.000 de lei au fost plătiți pentru sponsorizarea postării în care Stelian Ion promite că anul acesta porțile școlilor vor fi redeschise. Alți 2.000 de lei au fost dați pentru sponsorizarea unei postări în care candidatul USR îl critică pe Vergil Chițac pentru că se laudă cu lucrările făcute în Constanța.
Cel puțin 1.500 de lei au fost cheltuiți pentru promovarea unui videoclip în care Stelian Ion răspunde unor comentarii și întrebări primite de la cetățeni.
Ovidiu Cupșa, candidatul partidului extremist AUR, se află pe locul doi în acest top. Cupșa a plătit peste 2.000 de lei pentru promovarea clipului în care îi oferă lui Vergil Chițac un bilet de tren doar dus către Eforie. Încă 1.500 de lei a plătit Ovidiu Cupșa pentru promovarea unui clip în care prezintă problema câinilor maidanezi din Constanța.
Cel puțin 1.000 de lei a cheltuit pentru promovarea un clip în care spune că este cenzurat după derapajul făcut într-un live pe Facebook. Candidatul partidului extremist spunea atunci că cine are depresie “nu a luat destulă bătaie când era mic”. Citește mai multe aici.
Acesta a mai plătit câte cel puțin 500 de lei pentru sponsorizarea unor clipuri în care vizitează cartierele municipiului.
Horia Constantinescu, candidatul PSD la Primăria Constanța, a cheltuit câte 1.000 de lei pentru sponsorizarea unui videoclip în care vorbește despre mutarea cartierului Henri Coandă sau pentru promovarea unei emisiuni în care vorbește despre problemele din Constanța.
Alți 1300 de lei au fost cheltuiți pentru promovarea pozei de candidatură la Primăria Constanța. Peste 500 de lei au fost cheltuiți pentru postări în care copiii săi vorbesc despre tatăl Horia Constantinescu, ori dialogul candidatului PSD cu preotul Claudiu Banu.
Vergil Chițac, primarul PNL în funcție, a cheltuit cei mai mulți bani – 1.000 de lei, pe o postare prin care era anunțat memorandumul de finanțare pentru construcția noului stadion din Constanța. Aceeași sumă a fost dată pentru o altă postare în care Chițac își prezintă “calitățile”.
Alți 600 de lei au fost plătiți pentru videoclipul prin care primarul motivează de ce a ales să candideze pentru un an al doilea mandat, iar alți 500 de lei au fost cheltuiți pentru promovarea unei postări referitoare la proiectele făcute în Constanța, în acest mandat. Aceeași sumă a mai fost dată pentru promovarea unor postări despre construcția spitalului de cardiologie și oncologie, dar și pentru o postare cu vizita unei delegații americane, la Constanța.
Felicia Ovanesian, fost city manager al Constanței și candidat independent la primărie, a cheltuit peste 800 de lei pentru promovarea unei postări în care arăta cum și-a depus candidatura pentru alegerile din 9 iunie, aceeași sumă fiind cheltuită și pentru promovarea altei postări în care cere susținerea cetățenilor pentru cele 3.000 de semnături necesare candidaturii.
Încă cel puțin 600 de lei au fost dați pentru promovarea unei postări prin care Ovanesian își prezintă parcursul din avocatură. Aceeași sumă a fost cheltuită pentru o postare în care îl critică pe primarul Vergil Chițac și despre proiectele inițiate de acesta într-o ședință a Consiliului Local.Ovanesian a mai plătit cel puțin 500 de lei pentru promovarea blogului de campanie.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: