Cei patru câștigători ai concursului „Spellground Festival“ sunt:

info-sud-est-spellground-festival

Elena Alexandra Tudor

Teodora Buleu

Publicitate electorală
publicitate electorală

Mihaela Popescu

Ovidiu Corjan-Bănescu

Felicitări tuturor concurenților care s-au înscris în competiția pentru câștigarea unuia dintre cele patru abonamente la Spellground Festival puse în joc de Info Sud-Est în parteneriat cu organizatorii evenimentului. Am citit numeroase opinii interesante, originale și bine argumentate, drept pentru care jurizarea nu a fost una ușoară.

Vă mulțumim tuturor celor care ați manifestat interes pentru inițiativa noastră și vă așteptăm să vă înscrieți și la următoarele concursuri care vor fi organizate de ziarul Info Sud-Est începând cu toamna acestui an. Așadar, vă invităm în continuare să citiți articolele care au fost desemnate câștigătoare în urma jurizării noastre:

• Elena Alexandra Tudor, 25 ani

„În prezent festivalurile sunt considerate o contribuție importantă la dezvoltarea culturală și economică a unui teritoriu, având un impact major asupra dezvoltării turismului cultural în zona comunității ce găzduiește evenimentul. În general oranizatorii festivalurilor se folosesc de teme culturale și istorice, un exemplu bun fiind Electric Castle, festival ce a dus la un adevărat boom economic în comuna gazdă – Bontida, de la an la an observându-se o mobilizare a localnicilor dar și a autorităților în a susține oranizatorii festivalului și participanții. Aceștia beneficiază la rândul lor din punct de vedere economic.

Evenimentul ce urmează a fi găzduit în Năvodari, municipiul Constanța, are potențial de generare a unui număr mare de turiști care participă la dezvoltarea economică a zonei prin consumul produselor și al serviciilor turistice din zona respectivă precum cazările, restaurantele, zonele de comercializare a diverselor produse (suveniruri, etc). Iar pentru buna dezvoltare turistică prin evenimente de acest fel sunt responsabili nu numai organizatorii din sectorul privat cât și cei din sectorul public, ceea ce implică o colaborare strânsă în privința bunei desfășurări a evenimentului pe diverse planuri: politic și economic, social și cultural, fizic și environmental. În funcție de relația dintre cele două părți responsabile de buna desfășurare a evenimentului, impactul asupra comunității poate fi atât pozitiv cât și negativ.

Personal sunt de părere că festivalul Spellground poate avea o contribuție cu adevărat pozitivă asupra comunității gazdă doar atunci când toate aspectele menționate mai sus au fost luate în considerare și au fost bine puse la punct, cu o minimizare a impactului ecologic la finalul evenimentului. Astfel se poate realiza o solidificare a relațiilor dintre comunitate, organizatori și turiști cu un deznodământ win-win-win, care bineînțeles că va duce la o continuitate anuală a acestui eveniment. Municipiul Constanța beneficiază enorm chiar și numai prin publicitatea internațională, fiind pus pe harta europeană a festivalelor de mărime medie.

În final aș dori să adaug un ultim element ce în ultimii doi ani a avut un impact major în cazul unui anumit eveniment asemănător: dacă situația meteorologică va fi favorabilă pe toată durata festivalului Spellground, totul va fi bine pentru municipiul Constanța“.

• Teodora Buleu, 27 ani

„În ultimul timp, s-a putut observa un interes din ce în ce mai mare în ceea ce privește orgnaizarea de evenimente în orașe, indiferent de natura acestora (sportive, culturale, etc.).
Găzduirea unui eveniment major, precum Spellground Festival, este de bun augur pentru orașul Constanța. Un eveniment de acest calibru poate aduce cu sine beneficii atât în plan economic, cât și în plan cultural și social.
 
Unul dintre avantajele organizării unui astfel de eveniment îl reprezintă renumele pe care orașul îl va câștiga. Deși Constanța este un important punct turistic din țara noastră, sunt de părere că, o dată cu acest festival, “faima” acestuia va crește. Realizarea festivalului Spellground va aduce cu sine o creștere economică semnificativă și pe termen lung, atât municipiului cât și împrejurimilor. Totodată, aportul turiștilor va crește, dar și numărul de investitori străini (și nu numai), lucru ce va determina dezvoltarea economică a acestei părți de litoral. În acest caz, organizarea festivalului pe malul mării poate fi comparată cu organizarea, în Africa de Sud, a Cupei Mondiale: oamenii nu vor mai privi Constanța ca fiind doar o stațiune turistică, frecventată în sezonul estival, ci va fi văzută și ca un oraș cu potențial cultural, în orice sezon al anului. 
De asemenea, un alt avantaj generat de organizarea Spellground la Constanța îl reprezintă investițiile pe termen lung și creșterea pieței de locuri de muncă. Edilii orașului, pentru a atrage și a păstra noii vizitatori și pe viitor, vor fi nevoiți să investească în infrastructură și în sistemul de transport în comun, dar și în cel din afara orașului, pe rutele ce leagă orașele din împrejurimile Constanței de municipiu, accesul făcându-se mult mai ușor.
Desigur, aceste lucruri vor putea fi vizibile în timp, începând cu a doua ediție a festivalului. Toate aceste planuri și investiții vor aduce în Constanța noi oportunități de joburi.
 
Faima este un alt avantaj pe care găzduirea unui astfel de eveniment îl are asupra orașului. Deși Constanța este cunoscută, pe plan turistic, odată cu prima ediție a Spellground Festival renumele orașului nu va mai fi legat doar de istorie. Constanța va fi mereu asociată cu acest festival, și viceversa. Cel mai bun exemplu în acest sens este comuna Bontida, județul Cluj, care, de 4 ani, găzduiește festivalul Electric Castle.
În concluzie, consider că organizarea acestui festival va fi o strategie de succes în ceea ce privește dezvoltarea Constanței, readucându-i prestanța pe care o avea înainte“.

• Mihaela Popescu, 32 ani

„În ultimii ani experiența festivalurilor muzicale s-a dezvoltat tot mai mult în România. Astfel că, deja de ceva vreme, atunci când spunem festival muzical, nu ne mai rezumăm la cântările din capitală. Sunt festivaluri la Timișoara, Cluj, Blaj și în diferite alte orașe. Așa că dacă sudul, nordul și vestul sunt reprezentate pe acest plan, era mai mult decât necesar să intre în joc și estul. Sigur că la malul mării există festivalurile de muzică electronică de 1 mai și din timpul verii, dar acestea sunt oarecum nișate, iar un festival de mari proporții și variații precum Spellground este ceea ce trebuie pentru a pune Constanța pe harta muzicală a festivalurilor verii.

Iar dacă este să ținem cont de numărul de formații anunțate și de proporțiile spațiului în care va avea loc festivalul, ne putem da seama că vom avea de-a face cu un succes garantat.

Principalul avantaj îl constituie atragerea publicului din toată țara, care poate combina câteva zile de experiențe muzicale inedite cu plăcerea generată de distracții maritime, întotdeauna binevenită pe timpul verii. Și care, cu acest prilej poate explora în voie orașul Constanța, în cazul în care nu a avut deja această ocazie.

Ținând cont de modernizările recente realizate în oraș, cei sosiți din afara orașului vor descoperi în Constanța o nouă destinație de vacanță, ce oferă o varietate de atracții.

Un alt avantaj al localizării festivalului la malul mării este colaborarea realizată între Primăria Municipiului Constanța și Universitatea Ovidius, parteneriat ce va ocaziona numeroase alte evenimente de natură culturală și socială, menite să revitalizeze orașul din acest punct de vedere.

Una peste alta, festivalul Spellground constituie o excelentă metodă de promovare a municipiului Constanța, ce nu poate genera decât beneficii de natură materială și socială“.

• Ovidiu Corjan-Bănescu, 42 ani

„Fie că ne dăm sau nu seama festivalul ăsta pune Constanţa pe harta evenimentelor muzicale, culturale sau de divertisment. După ce o vreme monopolul în acest domeniu a fost deţinut de Bucureşti (cu locaţiile consacrate pentru concerte: Romexpo, Piata Constituţiei sau Arenele Romane sau cu festivaluri care au căpătat tradiţie prin ediţii de succes repetate B’estfest sau Summer Well) în ultimii ani se pare că organizatorii din capitală nu au mai ştiut să găseasca reţeta cîştigătoare şi ca rezultat au fost niste anulări ruşinoase de evenimente (vezi Rock The City 2014) sau chiar dispariţia definitivă a unor festivaluri (B’estfest sau Tuborg Control Day Out).

În schimb s-a impus Cluj-Napoca ca gazdă a unor manifestări din ce in ce mai atractive pentru publicul amator de festivaluri (mai întîi Electric Castle ajuns deja la a patra ediţie si apoi Untold care-şi desfăşoară anul acesta a doua ediţie).

Acesta fiind peisajul de gen, iată ca putem vorbi în sfîrşit de un festival de amploare care are loc în urbea noastră, un festival care aduce artişti străini din zona indie (Biffy Clyro, Editors, The Kooks) şi electro (Royksopp, Fritz Kalkbrenner) – de lăudat fiind alegerile organizatorilor care nu au apelat la nişte soluţii comerciale care să adune public cît mai numeros – împreună cu crema scenei alternative româneşti (Zdob şi Zdub, Coma, Robin and the Backstabbers, Pixels, Grimus, Toulouse Lautrec, ROA, Golan) care ar putea să şteargă amprenta de kitsch care a dominat ani la rîndul Mamaia şi Constanţa deopotrivă. Sînt trupe bine cotate la momentul actual (proaspătul lansat album Biffy Clyro a ajuns numarul 1 în topurile vînzărilor devansînd artişti mult mai cunoscuţi ca Adele sau Coldplay, iar cei de la Editors sau Royksopp se află undeva la apogeul carierei) deci şi impresia ca la noi ajung trupe care nu mai sînt pe val a fost înlăturată.

Interesant este ca evenimentul muzical în sine a fost foarte frumos împachetat, aşa că participanţilor li se vor oferi numeroase variante de a petrece timpul în perioada festivalului:

– activităţi sportive (fotbal, baschet, tenis) desfăşurate în cadrul bazei sportive a Universităţii Ovidius
– vizionare de filme în aer liber, relaxare, sau organizare de picnic în zona special amenajată din Parcul Tăbăcăriei
– volei pe plajă, petreceri şi dans pe plaja Kudos
– sporturi nautice (wakeboard, wakesurf, kitesurf, stand-up paddle, caiac canoe) în zona Piccadilly din Mamaia
– alte experienţe deosebite: ascensiune în balon cu aer cald, proiecţii video gigant pe cladirea Universităţii Ovidius
– şi bineînteles pentru că sîntem la mare va exista posibilitatea călătoriei în larg pe un catamaran sau pe un velier

Deasemenea au fost prevăzute spaţii de joacă pentru copii, zone food-court precum şi standuri de unde vor putea fi achiziţionate obiecte suvenir.

Dupa cum uşor se poate observa, pentru oferirea tuturor acestor activităţi au fost angrenaţi numeroşi parteneri dintre agenţii economici din Mamaia sau din Constanţa, ceea ce va avea un efect benefic asupra cifrei de afaceri a acestora, pe sfîrşit de vară. Asta pe lîngă cei doi mari parteneri, fără de care festivalul n-ar fi putut avea loc: Primăria Constanţa sub oblăduirea căreia se pare că se desfăşoară întregul eveniment şi Universitatea Ovidius care pune la dispoziţie terenul pe care vor fi amplasate 2 cele mai importante scene, precum şi comandamentul organizatorilor (cele 2 instituţii erau singurii parteneri care apăreau iniţial pe site-ul evenimentului, în prezent locul lor fiind luat de partenerii adăugaţi ulterior, probabil dorindu-se de către factorii de decizie ocuparea unei poziţii mai în umbră).

Un loc important îl joacă şi oferirea de locuri de cazare pentru cei sosiţi în perioada festivalului, într-un număr de nu mai puţin de 29 de hoteluri de 2,3 şi 4 stele din Mamaia, cu preţuri de la 1.390lei pîna la 4.600lei pentru un pachet care include cazarea şi abonamentul pentru 2 persoane pentru cele 3 zile de festival. Pentru cei care au un buget mai redus şi nu tin atit de mult la confort va exista şi un camping oferindu-se şi aici pachete ce includ accesul la festival şi camparea cu preţuri cuprinse între 840lei şi 2.380lei.

Locaţiile festivalului se întind din Constanţa (zona special amenajată din Parcul Tabacariei, zona celor 2 scene: cea principală şi cea pe care vor cînta trupele româneşti şi zona din cadrul Bazei sportive a Universităţii Ovidius) pînă la capătul nordic al staţiunii Mamaia (acolo unde va fi amplasată scena electro şi campingul Enigma) urmînd ca legătura între toate aceste zone să fie făcută printr-o linie de autobuze gratuite puse la dispoziţie de către organizatori, participanţilor la festival.

Este o desfăşurare impresionantă de forte şi colaborarea dintre diverşii parteneri în organizarea acestui festival îşi va spune cuvîntul. Să sperăm că organizatorii au prevăzut un centru de coordonare care să rezolve problemele inevitabile care pot apărea în desfăşurarea unui eveniment de asemenea amploare.

Una peste alta e bine că se întîmplă, este o manevră bună de îmbunătăţire a imaginii oraşului şi a staţiunii, poate deveni o atracţie pentru turisti (există un segment distinct al turismului de festival care îşi poate face prezenţa şi la noi), e un semn de dezmorţire a lucrurilor în Constanţa noastră, care începuse să devină un simbol al prostului gust, un cuib al maneliştilor şi cocalarilor sau în cel mai bun caz o etalare de comercial şi un loc de paradă al parveniţilor pe timp de vară, sau un oraş neînsufleţit, fără viaţă culturală şi fără evenimente care să scuture monotonia oraşului de provincie, pe timp de iarnă.

Să sperăm că cei care se ocupă cu buna desfăşurare a evenimentului să reusească să gestioneze cum trebuie această încercare, pentru ca la încheierea lui să putem spune că acest festival a fost un succes şi să avem speranţe pentru organizarea unei noi ediţii anul viitor. Şi poate, de ce nu, să vorbim peste ceva timp despre o tradiţie a festivalului desfăşurat la Constanţa care să atragă public din toată Europa în felul cum o fac alte festivaluri ca cel de la Sziget, Budapesta din Ungaria, daca e să ne gîndim la cel mai apropiat ca distanţă de noi sau ca cele de la Rock Werchter din Belgia sau Glastonbury din Anglia dacă e să ne referim la cele care atrag cel mai mult public de pe continent“.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: