În „Eurogara“ lui Mitrea, care a costat un milion de euro, ajung doar două trenuri și o mână de oameni
În 2003, Miron Mitrea, pe atunci ministrul Transporturilor, a modernizat gara din Tulcea, investind un milion de euro pentru modernizarea „eurogării“ de la malul Dunării, așa cum o numea Mitrea. Prin această investiție mi-nistrul a susținut că a ridicat viteza trenurilor de la 40 la 80 de km pe oră, făcând ca ruta București-Tulcea să poată fi parcursă în doar patru ore și jumătate.
După doar 10 ani de la acea modernizare, în gara din Tulcea bate vântul. Nu este de mirare că aproape toată ziua nu prea vezi decât o mână de călători care așteaptă pe peronul gării, deoarece trenurile s-au împuținat. Astfel s-a ajuns ca, în 2013, în Gara din Tulcea să treacă pe zi doar trei trenuri, două care vin de la București (și care parcurc distanța în „doar“ 7 ore) și unul de la Medgidia. Situația nu era așa gravă dacă nu ne gândeam că între localitățile care leagă Litoralul Mării Negre de Delta Dunării nu există nici o rută directă. Da, există rută Tulcea-Medgidia, dar lipsește cu desăvârșire trenul care ar putea să ducă turiștii din Constanța spre Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării. Și dacă ne gândim că pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu din Tulcea nu există nici un zbor de linie, rezultă că soluția pentru a ajunge în Tulcea ar fi autocarele. Dar, conform declarației ministrului Grapini, după dezastrul din Muntenegru, transportul cu autocarele a fost decredibilizat, iar noi ne întrebăm ce vor alege turiștii care vor să ajungă în Delta Dunării. Afectează aceste lucruri turismul din Deltă?
Victor Iancu, președintele grupului de firme Europolis, ne-a declarat: „Cel puțin o perioadă tu-rismul în Delta Dunării va fi serios afectat. Oamenii vor avea rețineri să mai vină cu microbuzele, dar până la urmă vor uita accidentul.“
Dar până vor uita oamenii acest incident și își vor recâștiga încre-derea în microbuze și autocare, singurele căi de acces spre Tulcea, vara va trece iar Delta Dunării va înre-gistra încă o dată un eșec în ceea ce privește turiștii care îi vizitează frumusețile an de an.
În timp ce Delta Dunării a găzduit 100.000 de mii de turiști în 2011, conform declarațiilor agenților din turism (deoarece cifrele oficiale ale celor de la Rezervația Biosferei Delta Dunării abia ating 9.000 de turiști, din cauza creșterii turismului la negru), Delta Camarague (franceză) sau Delta del Po (italiană) atrag anual peste un milion de turiști, ne informează Ziarul Financiar.
CORINA MARTIN, PREȘEDINTELE ASOCIAȚIEI DE PROMOVARE LITORAL-DELTA DUNĂRII: „Pentru dezvoltarea unei destinații turistice, accesibilitatea este foarte importantă. În ce privește Delta, conexiunile sunt limitate, acest lucru afectând turismul“
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: