De la alei ca la Paris la praf în ochi: Cum a fost deturnat proiectul de reabilitare a centrului istoric al Focșaniului

Fosta Grădină publică a Focșaniului, plină de castani seculari, a fost devastată pentru a face loc unor construcții imense, care stau și acum, la mai bine de șapte ani de la inaugurare, goale. În parcul din zona centrală, aleile sunt acoperite cu un praf de cretă care intră în ochii oamenilor la cea mai mică adiere de vânt, iar orice ploaie transformă locul într-o mocirlă. În fine, la fiecare Revelion, festival sau Zilele Focșaniului, dalele care acoperă Piața Unirii se sparg ca-n celebrul joc Tetris. Mega-proiectul de reabilitare a centrului civic al Focșaniului, în valoare de 8 milioane de euro, a demarat în 2007 și avea termen de execuție 18 luni. A întârziat doi ani. Scuza arhitectului responsabil: proiectul a fost modificat și s-au folosit materiale ieftine și de proastă calitate.

Proiectul de reabilitare a centrului istoric al Focșaniului este cel mai amplu proiect urban derulat cu fonduri europene de administrația orașului de pe Milcov. Valoarea acestuia a fost de circa 8 milioane de euro (85% finanțare nerambursabilă) și a cuprins reabilitarea parcului central, a Pieței Unirii, a Ateneului Popular „Maior Gheorghe Pastia” și recondiționarea parțială a Cinematografului „Balada”. Demarat în 2007 și finalizat în 2011, cu doi ani întârziere, proiectul care trebuia să schimbe fața orașului s-a transformat într-un coșmar: grădina cu castani a fost mutilată, aleile sunt acoperite cu un praf de cretă care intră în ochii oamenilor la cea mai mică adiere de vânt, iar dalele din Piața Unirii se sparg după fiecare eveniment. Doar reabilitarea celor două clădiri a adus un plus de valoare zonei.

Proiectul a început în 2007, având termen de finalizare18 luni, însă a fost inaugurat abia pe 26 septembrie 2011, în prezența lui Victor Ponta. Lucrările au fost atribuite, prin licitație, firmei Unicom din Galați, societate care a dat faliment în timpul derulării proiectului. Execuția a fost preluată de firme locale, abonate la bani publici. Printre acestea se numără Mavi Beton, care aparține Corinei Trifan, directoarea Monitorului de Vrancea, ziarul de casă al șefului PSD Vrancea, Marian Oprișan. Și Ilimar SRL, firma fostului prefect USL Kanty Popescu, a furnizat copaci și flori în cadrul proiectului.

Publicitate electorală
publicitate electorală

Citește tot articolul pe Vrancea24.ro

Articol realizat pentru www.PressHub.ro/BaniEuropeni de Vrancea24.ro în cadrul proiectului
“Cohesion Policy: Better Understanding, Reporting, Dissemination”, cofinanțat de UE prin DG Regio.
Informațiile prezentate nu reprezintă poziția oficială a UE.
Întreaga răspundere asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine autorului.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: