Primăria Constanța va plăti cu aproape 10 milioane de lei mai puțin decât era estimat pentru unele dintre cele mai importante bulevarde din oraș. Lucrările au fost finalizate, conform proiectelor de hotărâre ce vor fi votate în Consiliul Local la sfârșitul lunii septembrie.
- UPDATE Ambele proiecte au fost adoptate în Consiliul Local Constanța.
Este vorba despre reabilitarea bulevardelor Lăpușneanu și 1 Decembrie, care leagă gara de stațiunea Mamaia și măsoară 5,6 km. Bulevardul 1 Mai și Șoșeaua Mangaliei, cu o lungime totală de 4,25 km, care leagă gara de ieșirea spre stațiunile de pe litoral, fac parte din celălalt proiect. Lucrările au început în 2021 și trebuiau finalizate la sfârșitul anului trecut.
- Citește mai multe aici: Haos de Constanța, modernizarea marilor bulevarde: Întârzieri, costuri umflate și conexiuni penale
Proiectul pentru reabilitarea bulevardelor Lăpușneanu și 1 Decembrie costă primăria cu aproape 400.000 de lei mai puțin decât suma alocată anterior, în timp ce proiectul pentru reabilitarea bulevardului 1 Mai și a Șoselei Mangaliei costă cu aproximativ 9,3 milioane de lei mai puțin.
În ambele proiecte, primăria transmite că antreprenorul a anunțat finalizarea lucrărilor, fiind necesară actualizarea devizului general.
Anul trecut, primăria majora costurile lucrărilor, prin două hotărâri de consiliu local emise în octombrie și noiembrie.
Firmele care au lucrat pe marile bulevarde din Constanța
- Bulevardele Lăpușneanu – 1 Decembrie
În primăvara lui 2021, Primăria Constanța a semnat contractul pentru reabilitarea bulevardului Lăpușneanu cu o firmă pe care câteva luni mai târziu a dat-o în judecată. În instanță, primăria a susținut că firma a abandonat șantierul de reabilitare a Liceului cu Program Sportiv “Nicolae Rotaru”, iar lucrările executate nu erau conforme cu contractul. Compania se numește Hidro Salt-B-92 SRL. În trecut, unul din asociații firmei și fratele acestuia au fost trimiși în judecată pentru falsuri în acte și fals în declarații într-un caz ce privea cumpărarea fabricii de armament și echipament militar de la Mizil, județul Prahova. Deugene Băiculescu a fost condamnat definitiv la un an de închisoare cu suspendare în 2008, iar mai târziu a cerut reabilitarea.
Hidro Salt a fost subiectul mai multor articole din presa locală. De exemplu, în 2017, Ziarul de Vrancea scria că firma ceruse mai mulți bani pentru execuția lucrărilor de reabilitare a unei școli din Focșani. Doi ani mai târziu, scenariul s-a repetat în alte două județe. Jurnalul de Brăila arăta cum firma abandonase lucrările pentru asfaltarea unor drumuri în cartierul Lacu Dulce, iar la Buzău abandonase lucrările de la Spitalul Județean și ceruse mai mulți bani ele de la autorități, arată campusbuzau.
Lucrările au fost câștigate de Hidro Salt pe străzile din Constanța în asociere cu grupul de firme Trace Group Hold, din Bulgaria, dar ulterior au fost subcontractate. O publicație din Bulgaria arăta în 2018 că grupul Trace reparase un drum pe care ulterior s-a produs un accident cu 16 morți și 27 de răniți. Jurnaliștii mai relatează că, după accident, s-au găsit 22 de defecte la drumul reparat de o firmă din grup, însă reprezentanții acesteia au susținut că nu au greșit cu nimic. Totuși, la acel moment au demisionat trei miniștri bulgari.
- Bulevardul 1 Mai – Șoseaua Mangaliei
Contractul din 2021 este parafat cu Electrogrup SA, prin Mitruț Daniel Farmache director general al companiei la acel moment. Bărbatul a lucrat în trecut ca expert la Nuclearelectrica, o firmă cu capital majoritar de stat, dar a fost și consilier în Ministerul Muncii. Electrogrup a fost înființată în 1997 și în acest moment este controlată de Teofil Mureșan și încă doi oameni de afaceri. Cei trei dețin și o altă firmă,care împreună cu Nuclearelectrica, a dat naștere companiei RoPower Nuclear care va dezvolta reactoare modulare mici în România.
Firma a încheiat contracte în România, dar și în Belgia, Olanda, Finlanda, Norvegia, Polonia și Rusia, potrivit site-ului acesteia. Afacerile cu statul român se ridică la peste peste 160 de milioane de euro.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: