ENTR: O nouă platformă multimedia digitală în mai multe limbi pentru tinerii europeni

France Médias Monde și Deutsche Welle, în parteneriat cu zece reprezentanți media din șase state europene, lansează ENTR, o nouă ofertă video digitală pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, care va avea declinări pe YouTube, Instagram și Facebook până în această vară, în cele șase limbi ale proiectului (franceză, germană, engleză, poloneză, portugheză și română).

Partenerii proiectului din România sunt G4Media și RFI.

Această ofertă 100% video are ambiția de a propune conținut pe toate temele care îi interesează pe tineri și care îi fac să reacționeze pe rețelele sociale, mai ales că li se adresează în limba maternă, prin intermediul unor noi formate media și moduri narative de informare.

Publicitate electorală
publicitate electorală

Mediu, Piața muncii, Solidaritate, Cultură, Tehnologie… reportajele ENTR produse, adaptate sau reinventate în diferite limbi îi pot face pe tineri să reacționeze în întreaga Europă, rupând chiar barierele lingvistice. Scopul lor este, de asemenea, de a-i face să interacționeze pe seama marilor subiecte care aduc atingere generației lor, cu toate diferențele, contribuind astfel la „conștiința europeană”.

Mai multe studii recente arată că tinerii se așteaptă ca Europa să fie motorul inițiativelor în domeniul educației, protecției mediului, dar de asemenea și în domeniile economiei și sănătății. Subiectele cu impact social, cum ar fi migrația și justiția, sunt de asemenea subiecte de interes care vor fi abordate de echipele editoriale ale ENTR.

Adresându-se tinerilor în toată diversitatea și creativitatea lor, ENTR își propune să le ofere instrumente pentru a-i ajuta să își vadă viitorul mult mai clar.

Disponibil tuturor celor care îi vorbesc limbile, ENTR va fi, totodată, pentru restul lumii, o fereastră media interactivă asupra Europei.

Marie-Christine Saragosse, președinte-director general al France Médias Monde : „Suntem bucuroși cu privire la viitoarea lansare a ENTR, o concretizare a proiectului pe care France Médias Monde îl are cu Deutsche Welle pentru a le oferi tinerilor europeni un proiect media care să le semene. Echipele, aflate în faza de producție, dezvoltă o nouă ofertă video destinată rețelelor sociale care favorizează schimburile și implicarea. O ofertă care depășește barierele lingvistice : limba Europei nu înseamnă, de fapt, plurilingvism și traducere ? ENTR este construit asemenea ambiției sale de către tineri jurnaliști și beneficiază de sprijinul partenerilor români, polonezi, portughezi și irlandezi, iar lista ar putea să se îmbogățească”.

Peter Limbourg, director general al Deutsche Welle : „Suntem încântați să prezentăm astăzi proiectul ENTR, care reprezintă munca unei echipe paneuropene unice. Această colaborare transfrontalieră a grupurilor media și organizațiilor din șase state ne va permite să ne punem în valoare competențele, specificitățile și impactul reunit pentru a încuraja implicarea și dialogul tinerilor din Europa. Prin intermediul acestui schimb de expertiză și de cunoștințe avem ambiția de a răspunde așteptărilor publicului nostru țintă în toată diversitatea lui”.

Numele ENTR a fost ales dintre mai multe propuneri care au fost prezentate unui eșantion de 1.500 de tineri cu vârste între 18 și 35 de ani, din cinci țări europene : ENTR le sugerează o asociere de idei pozitive, legate atât de universul digital, cât și de dimensiunea participativă.

Acest proiect este rezultatul unei cooperări de lungă durată între France Médias Monde și Deutsche Welle în jurul proiectelor comune, în serviciul unei informări solide și prezentat în mai multe limbi. Formată din 12 jurnaliști din Franța și Germania, echipa editorială a ENTR va putea beneficia de infrastructurile și resursele celor două grupuri internaționale, dar și de diversitatea și competențele partenerilor lor europeni din acest proiect.

Cofinanțat de către Uniunea Europeană și dotat cu un buget de 3,2 milioane de euro în 2020 pentru proiectul său pilot, ENTR are ca scop dezvoltarea ulterioară în mai multe limbi, cu ajutorul altor parteneri care s-ar putea alătura acestui proiect pan-european.

În afară de France Médias Monde (FRANȚA) și Deutsche Welle (GERMANIA), ENTR se bazează pentru lansare pe următorii parteneri:

PORTUGALIA: RTP (Rádio e Televisão de Portugal)
POLONIA: RASP (Ringier Axel Springer Polska);
ROMÂNIA: RFI România și G4 Media (Group 4 Media Freedom and Democracy);
IRLANDA: Tailored Films;
GERMANIA: ZEIT ONLINE; Fondation Genshagen și Good Conversations.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: