Europarlamentarii au votat joi pentru înăsprirea regulilor în ceea ce privește publicitatea politică, transmite Parlamentul European într-un comunicat de presă.
Schimbările propuse, care au obținut 433 de voturi pentru, 61 împotrivă și 110 abțineri, sunt următoarele:
- Restricționarea strategiilor de vizare a unui public-țintă și interzicerea de facto a microvizării
Cu această modificare, doar datele cu caracter personal furnizate în mod explicit pentru publicitatea politică pot fi folosite de furnizorii de publicitate, ceea ce face imposibilă microvizarea, adică utilizarea datelor de consum și demografice pentru a identifica interesele unei persoane.
- Combaterea interferențelor străine
Eurodeputații propun interzicerea finanțării publicității politice pentru entități din afara UE.
- O mai mare transparență
Parlamentarii au propus, de asemenea, schimbări semnificative pentru a se asigura un acces mai ușor la informațiile privind publicitatea politică pentru cetățeni, autorități și jurnaliști. Printre alte propuneri, aceștia pledează pentru crearea unui registru online pentru toate reclamele politice online și datele conexe.
- Noi sancțiuni în caz de încălcare a regulilor
Aceste schimbări vizează posibilitatea de a aplica sancțiuni periodice pentru încălcarea repetată a regulilor descrise, precum și obligația furnizorilor de servicii de publicitate de a suspenda pentru 15 zile colaborările cu anumiți clienți în caz de încălcări grave și/sau sistemice ale reglementărilor.
„Există prea multe interferențe nejustificate în procesele noastre democratice. În calitate de legiuitori, avem responsabilitatea de a combate acest lucru, dar și de a ne asigura că dezbaterea rămâne deschisă și liberă. Această lege nu va ucide publicitatea politică, în ciuda zvonurilor răspândite de marile platforme online. Nici nu ne va afecta libertatea de exprimare. Aceasta va limita doar publicitatea politică abuzivă”, a declarat eurodeputatul italian Sandro Gozi, motivând noile schimbări.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: