Fără reguli anti-COVID la un centru medical din subordinea Arhiepiscopiei Tomisului. Un pacient a ajuns acasă infectat, acuză familia/ DSP și Arhiepiscopia au dispus controale

sursa foto: Captură video
sursa foto: Captură video

Loredana Carțiș, o româncă din județul Bihor, stabilită în Luxemburg, acuză conducerea Complexului Balnear „Sfânta Elena de la Mare” de sfidare și nerespectare a regulilor de protecție împotriva COVID-19.

Femeia povestește cum timp de 10 zile în care a fost cazată împreună cu mama și mătușa ei în complex nicio regulă anti-COVID nu a fost respectată, personalul angajat nu purta măști, iar doi preoți care se recomandau responsabili de centru le-au repezit și au devenit agresivi când femeile au cerut să fie respectate măsurile de protecție.

sursa foto: Captură video

În înregistrările video și audio puse la dispoziția Info Sud-Est se vede cum infirmiera, recepționera și alți angajați intră și ies din cabinetele unde sunt tratați pacienți sau merg pe holuri fără să poarte mască. La fel, unora dintre pacienți li se îngăduie să nu poarte mască în timp ce își așteaptă rândul, iar atunci când femeia îi întreabă unde le sunt măștile angajații răspund ”în birou”:

Publicitate electorală
publicitate electorală
  • ”Nu purtau măști în interior, i-am și înregistrat întrebându-i de ce nu poartă măști. Și spuneau că măștile sunt în birou. Sunt doi preoți de o ostilitate crasă, nu am cuvinte pentru comportamentul lor, se comportă foart urât. Am simțit că sunt pusă la colț, pedepsită, sunt agresivi. Nu înțeleg comportamentul, oamenii vin acolo să se simtă bine, lasă bani, iar ei sunt tot timpul puși pe ceartă. Dincolo de lipsa de ospitalitate este vorba de agresivitate deja. Sunt foarte mulți pacienți, vin din toată țara. Mâncarea era sub orice critică, mâncarea era puțină, proastă, inconsistentă”.
sursa foto: Captură video

La finalul celor 10 zile petrecute în complexul balnear, mătușa Loredanei Carțiș a început să prezinte simptome specifice COVID-19. În urma testului, mătușa femeii (care avea test negativ la internarea în complex) a ieșit pozitivă și a intrat în izolare.

sursa foto: Captură video

Nerespectarea regulilor de protecție anti-COVID nu este singura acuzație adusă de cele trei paciente ale complexului. Acestea le mai reproșează angajaților o atitudine arogantă și nepăsătoare față de pacienți, dar și faptul că în weekend cantina s-a închis înainte de termen, iar pacienții au rămas fără posibilitatea de a-și procura alimente, în mijlocul câmpului, acolo unde este amplasat complexul:

  • ”Am plătit o experiență cât se poate de urâtă. Dacă n-ai mașină te mănâncă câinii, am rămas fără masă sâmbătă și duminică. Gestiunea locului respectiv e groaznică, personalul își face dreptate singur, au plecat sâmbătă și duminică mai repede din incintă lăsând oamenii fără masa de seară. Personalul face asta pentru că e plătit prost sau deloc probabil. Seara se servea masa de la 17:30-18:00 până la 19:00. Cantina a fost închisă în două rânduri înainte de această oră, în jur de ora 16:00. Iar fără mașină nu ai cum să te deplasezi să îți procuri de mâncare”.
sursa foto: Facebook/ Complex Balnear Sfânta Elena de la mare

Un alt lucru pe care îl reproșează conducerii complexului este faptul că angajații nu au vrut inițial să le emită factură pentru serviciile plătite. Loredana Carțiș susține că i s-a emis documentul fiscal abia după multe insistențe și două ore de așteptare:

  • „Nu am primit factură fiscală inițial. Doar după multe insistențe. Dacă cineva din România poate să îmi explice de ce și pe ce se bazează? Am stat două ore să scoată factură pentru masă și procedură de tratament. Îmi spuneau că n-au internet. Le-am spus că nu mă mișc de-acolo dacă nu primesc factură”.

Contactați telefonic pe numărul afișat public, reprezentanții Complexului Balnear ”Sfânta Elena de la Mare” au susținut inițial că ”este greșeală” și nu am sunat la numărul de telefon corect. Ulterior, în timpul discuției, au recunoscut că am sunat la baza de tratament, dar au spus că nu sunt în măsură să ne dea declarații, îndrumându-ne către purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei, Eugen Tănăsescu.

sursa foto: Facebook/ Complex Balnear Sfânta Elena de la mare

Acesta ne-a transmis, în punctul de vedere oficial al instituției de cult, că Arhiepiscopia a dispus o anchetă disciplinară, fiind surprinși de cele relatate întrucât administrația complexului i-a asigurat că lucrurile se desfășoară corespunzător:

  • ”Urmare a celor sesizate, Arhiepiscopia Tomisului a dispus o anchetă disciplinară în cadrul bazei de tratament. Cele prezentate ne surprind și pe noi, deoarece administrația a fost tot timpul informată că lucrurile merg așa cum trebuie. În funcție de rezultatele anchetei și de neregulile constatate (unele deja observate) se vor lua măsuri disciplinare necesare”.

De asemenea, Doru Ene, purtătorul de cuvânt al Direcției de Sănătate Publică Constanța, a transmis pentru Info Sud-Est că la instituție a fost înregistrată o sesizare cu privire la cele relatate fapt pentru care a fost, de asemenea, dispus un control.

sursa foto: Facebook/ Complex Balnear Sfânta Elena de la mare

Complexul Balnear ”Sfânta Elena de la Mare” a fost construit de Arhiepiscopia Tomisului începând cu anul 2012, iar pe firma care operează centrul figurează ca asociat unic Constanța Negoescu, stareța Mănăstirii din Schitu (satul care aparține de Costinești și în care este construit și complexul balnear), iar ca administrator preotul Ioan Cătălin Moroșan Olari, parohul Bisericii ”Sfântul Arhidiacon Ștefan” din Constanța.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: