Imaginile de pe digul de est din Portul Midia arată exact momentul în care cablurile macaralei Neptun s-au rupt. Nava ajunsese la o înclinație de aproape 45 de grade, moment în care unul dintre borduri a cedat, iar tensiunea pusă în cabluri a făcut ca și acestea să se desprindă.
Reprezentanții GSP au declarat sâmbătă că, în urma verificărilor, scafandrii au găsit punți suplimentare pe vapor, încărcate cu animale, ceea ce face ca tonajul navei să fie mult mai mare decât cel declarat în acte. Citește mai multe aici.
Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății. Scoaterea navei era programată să se realizeze de o macara gigant de 1.800 de tone, adusă în Portul Midia, iar pentru susținere au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei.
O navă sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.
După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: