Noul terminal de marfă RO-RO, investiție care depășește 82 de milioane de dolari, a fost inaugurat, miercuri, în Portul Constanța Sud – Agigea, în prezența unor oficiali români, cât și a reprezentanților din partea companiei care a dezvoltat proiectul, DP World. Printre aceștia s-au aflat premierul României, Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, Sultan Ahmed bin Sulayem, președinte și director executiv DP World și Rashid Abdulla, CEO și Managing Director DP World Europe. Șeful Executivului a făcut o nouă gafă și s-a adresat celor prezenți la eveniment cu „onorată instanță”, dar s-a corectat imediat. Ciolacu și-a început discursul cu „Mă numesc Marcel”.
- DP World a anunțat, miercuri, două investiții în Portul Constanța și una la Aiud. Citește și: Compania DP World din Emiratele Arbate Unite a anunțat două investiții în Portul Constanța și una la Aiud
La eveniment a fost prezent și Victor Ponta, consilier onorific al premierului Marcel Ciolacu.
La începutul evenimentului, Cosmin Cârstea, CEO DP World România, a vorbit, printre altele, despre investițiile începute în Portul Constanța, în ultimii cinci ani.
- „În 2019 noi am extins contractul de închiriere cu încă 30 de ani. Este anul în care am lansat un nou program de investiții. Din 2019 până astăzi am deschis mai multe șantiere și lucrări decât am făcut-o până atunci. De data asta nu ne concentrăm doar pe Portul Constanța, ci și pe România și nu doar pe containere. Estimăm că astfel, rezultatul investițiilor va aduce rezultat nu doar României, dar și întregului areal din sud-estul Europei. Estimăm că noul terminal va duce la dezvoltarea transportului maritim pe distanțe scurte și va facilita schimburile comerciale dintre țările membre riverane Mării Negre”, a spus acesta.
Cosmin Cârstea a fost urmat de premierul României, Marcel Ciolacu, care și-a început discursul cu „Mă numesc Marcel” și s-a adresat celor prezenți la eveniment cu „onorată instanță”, în loc de „onorată asistență”. Acesta s-a repliat imediat și a spus că este „din ciclul gafelor care se mai fac”. Episodul vine după ce la sfârșitul lunii aprilie, Marcel Ciolacu spunea că „Buzăul nu este în Moldova și vă rog frumos să nu mă jigniți”.
Premierul României a apreciat activitatea DP World în România. Marcel Ciolacu a vorbit despre investițiile de peste 200 de milioane de euro făcute de compania din Emiratele Arabe Unite, în cei 20 de ani, în România.
- „Permiteți-mi însă să îmi exprim aprecierea față de activitatea DP World în România. Sunt 20 de ani care au însemnat proiecte majore, cum este și acesta, cu efecte de multiplicare în economie și care au creat numeroase locuri de muncă. Sunt 20 de ani și investiții de peste 200 de milioane de euro care au adăugat o nouă dimensiune pieței noastre de logistică. Practic, ați dat startul apariției în România a unor facilități moderne și a aparaturii de ultimă generație. Realizarea acestor terminale de către DP World răspunde și unei nevoi strategice a României, mai ales în actualul context de securitate. Este vorba de necesitatea dezvoltării durabile a capacității de transport de mărfuri și a conectării industriei și agriculturii românești la piețele internaționale. DP World contribuie, astfel, la transformarea portului Constanța în principalul hub logistic la Marea Neagră. Este un obiectiv esențial pentru creșterea rezilienței regionale și cu relevanță sporită în momentul lansării procesului de reconstrucție a Ucrainei.
- Sunt convins că operaționalizarea terminalului RO-RO va consolida valoarea strategică a Portului Constanța și va susține creșterea exporturilor românești. Prezența DP World în România se suprapune și interesului de a dezvolta relația bilaterală dintre România și Emiratele Arabe Unite. Investiția inaugurată azi este un prim efect concret al discuțiilor purtate cu ocazia vizitei pe care am efectuat-o recent la Abu Dhabi și o dovadă în plus a potențialului nostru major de dezvoltare economică”, a spus Ciolacu.
Investiții de jumătate de miliard de euro în Portul Constanța
În cadrul evenimentului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat, cu acest prilej, investiții de jumătate de miliard de euro, în Portul Constanța, cu fonduri europene.
„În Portul Constanța, se vor desfășura licitații de aproape jumătate de miliard de euro în această perioadă, fie că vorbim de investiții în infrastructură, drumuri, electrificări sau vorbim de, iarăși, o altă investiție importantă, de dragare. Deci vorbim de aproape jumătate de miliard de euro în perioada următoare, asta neincluzând ceea ce v-am tot spus, acel miliard de euro în infrastructura feroviară din jurul Portului Constanța, este cu totul altceva, și care, de asemenea, a intrat pe o linie dreaptă. E un lucru pe care am ținut neapărat să-l amintesc tocmai în ideea spusă de a dezvolta cât mai mult Portul Constanța și a nu pierde din acest ritm de dezvoltare”, a spus Grindeanu.
Acesta a făcut referire la investițiile făcute în port, dar și în jurul lui.
„Jumătatea de miliard este doar în port. Fonduri europene. Şi înseamnă investiții în drumurile interne, investiții în creșterea capacității de transport de apă, canal, electrificare și, de asemenea, în dragaj. Acestea sunt în interiorul portului, investiție de alt miliard de euro doar în CFR, doar în zona feroviară sunt în jurul portului, la Valul lui Traian și în toate celelalte zone, unde sunt, de asemenea, proiectele de care aminteam mai devreme. Deci unu plus 0,5, dacă e să discutăm”, a adăugat Grindeanu.
Detalii despre noul terminal inaugurat
Valoarea totală a proiectului inaugurat, miercuri, în Portul Constanța Sud este de aproape 80 de milioane de euro. Acesta este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 și a fost implementat în patru ani.
Conform DP World, rezultatele proiectului sunt:
- 16 hectare platforme portuare amenajate;
- Dezvoltarea rețelelor de alimentare cu apă și energie electrică, atât pentru alimentarea navelor, cât și pentru funcționarea echipamentelor și altor facilități amplasate pe platforma portuară;
- Creșterea volumului anual de mărfuri la aproximativ 1.700.000 tone/an;
- 969.054 TEU- volum de mărfuri containerizat;
- Reducerea emisiilor de CO2 de minim 177.000 tone echivalent pe an, în anul 2030 și minim 240.000 tone echivalent pe an, în anul 2049.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: