Autoscara ISU Dobrogea, defectă în timpul incendiului din Constanța din 16 februarie, a fost stricată în urma unei revizii tehnice făcute greșit în Oradea, la sfârșitul lui februarie 2019, de o societate neagreată de producător, dar apropiată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, au declarat pentru Info Sud-Est și Constanța TV surse din cadrul instituției.
Persoana responsabilă cu logistica în cadrul ISU Dobrogea și care a avut în subordine și autoscara defectă și-a depus raportul de pensionare la nicio săptămână de la incendiu, conform declarațiilor ministrului de Interne, Lucian Bode:
- ”Un ofițer cu funcție de conducere din cadrul ISU Constanța și-a depus raportul de pensionare. Raportul a fost aprobat de generalul Iamandi (șeful IGSU, n.red.) și respectivul ofițer cu funcție de conducere va merge la pensie. Vorbesc despre o persoană cu responsabilități în ce privește componenta logistică. Mă refer la scara care era defectă de foarte mult timp”, a declarat ministrul Lucian Bode în 22 februarie.
O femeie de 57 de ani din Constanța a murit în timpul incendiului din 16 februarie după ce a ieșit pe geam pentru a se salva din calea flăcărilor. Femeia a căzut de la etajul 6 al blocului în care locuia pentru că singura autoscară disponibilă se afla în celălalt capăt al orașului și a ajuns prea târziu.
Autoscara din cadrul Detașamentului de Pompieri ”Slt. Fripis Marius-Daniel” Constanța, care ar fi trebuit să intervină fiind foarte aproape de locul incendiului, era stricată în curtea ISU Dobrogea de doi ani.
Surse din cadrul IGSU au declarat pentru ISE și Constanța TV că autoscara a fost trimisă pentru efectuarea reviziei de 8 ani în Oradea, la o firmă neagreată de producătorul vehiculului, dar considerată societate ”de casă” a instituției. Decizia a fost luată la nivelul IGSU, iar în timpul reviziei schimbarea uleiului nu a fost făcută corespunzător, fapt care ar fi defectat autoscara, au mai precizat sursele consultate.
Vehiculul s-a întors în curtea ISU Dobrogea, iar reparația cauzată de revizia făcută greșit ar fi urmat să coste instituția câteva zeci de mii de euro, susțin sursele ISE și Constanța TV, fapt pentru care autoscara nu a fost retrimisă în service, pentru a nu atrage atenția publică.
În urma defectării, IGSU ar fi încercat să apeleze la serviciile producătorului în vederea reparării vehiculului, dar producătorul a refuzat, motivând că ultima revizie nu a fost făcută la o firmă agreată de acesta.
ISU Dobrogea a confirmat pentru Info Sud-Est și Constanța TV că instituția a constatat defectarea autoscării la sfârșitul lunii mai 2019, iar martorul de bord indica o defecțiune a nivelului de ulei hidraulic.
Reprezentanții ISU Dobrogea au declinat toate celelalte întrebări, motivând că există o anchetă penală în curs de desfășurare:
- ”Prin actul de constatare tehnică din 29.05.2019 comisia tehnică de la Detașamentul de Pompieri ”Slt. Fripis Marius-Daniel” Constanța Oraș a constatat, la Autospeciala de intervenție și salvare de la înălțime pe șasiu Iveco Magirus, oprirea instalației speciale și aprinderea martorului de bord care indica faptul că nivelul de ulei hidraulic din instalația specială se afla la gradația minim (un martor de bord indică o defecțiune electrică sau mecanică a autospecialei sau uzuri ale diferitelor piese sau anumite erori). Autoscara nu a fost achiziționată de Inspectoratul nostru, ci a fost distribuită prin ordin de distribuție al Direcției Planificare și Asigurare Tehnico-Materială din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență în data de 06.12.2012. La momentul când a necesitat reparații aceasta nu se mai afla în garanție. Menționăm că celelalte informații solicitate fac obiectul unui dosar de cercetare aflat în derulare”, au declarat reprezentanții ISU Dobrogea pentru Info Sud-Est și Constanța TV.
Cristian Amarandei, șeful ISU Dobrogea, a declarat pentru Info Sud-Est și Constanța TV că problemele care apar în cadrul instituției ”trebuie rezolvate din mers” pentru că ”nu mai este timp”:
- ”Având în vedere situația la momentul actual, la nivelul ISU Dobrogea, trebuie implementate toate măsurile care ne vor ajuta în îndeplinirea atribuțiilor și vor avea scop final limitarea consecințelor unor situații de urgență. Toate aceste lucruri trebuie făcute din mers în sensul în care misiunile și activitățile ce ne sunt stabilite conform competențelor trebuie îndeplinite în dinamică, dar în același timp trebuie să găsim cea mai eficientă formă prin care anumite deficiențe sau disfuncționalități constatate acum, în ultimul timp, să fie eliminate. Oamenii trebuie să înțeleagă că atribuțiile ce le sunt stabilite trebuie îndeplinite la un nivel cât mai înalt”, a declarat Cristian Amarandei, șeful ISU Dobrogea, pentru Info Sud-Est și Constanța TV.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: