CELE MAI IMPORTANTE DECLARAȚII
- România ca țară va supraviețui. Noi ca indivizi, ori ne unim acum forțele pentru a repune țara asta pe un drum corect, ori vom deveni victime sigure și va rămâne ca generațiile viitoare să repare ce stricăm noi acum prin ticăloșia, prin nepăsarea sau prin slăbiciunea noastră.
- Această ordonanță de urgență, 7/2019, este dată cu dedicație pentru ca anumite persoane agreate de grupul infracțional din cadrul PSD să-și poată impune mai ușor oamenii în funcții cheie din justiție: procurorul general al parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorul șef DNA, procurorii adjuncți, șefii de secții, judecătorii la ÎCCJ.
- Serviciul de Investigare a Infracţiunilor din Justiţie (SIIJ) este un instrument inventat de politicienii cu probleme penale pentru a controla și intimida magistrații, pentru a elimina din sistemul judiciar magistrații incomozi (o simplă măsură de control judiciar dispusă împotriva unui magistrat îl suspendă automat pe acesta din funcție), și pentru ”a rezolva” unele dosare importante precum cel referitor la Teldrum și la fraudele cu fonduri europene de care este acuzat Liviu Dragnea.
- Activitatea DNA nu a fost perfectă, se pot face critici argumentate, dar să negi întreaga activitate a fostei conduceri și a întregului DNA mi se pare incorect și se încadrează perfect pe linia puterii actuale și a Ligii Infractorilor care se victimizează toți acum pe la televiziunile deținute sau controlate de securiști și de infractori. DNA în ultimii ani a mișcat ceva. S-au făcut și unele greșeli pentru care cei vinovați trebuie să răspundă punctual, însă, spre deosebire de perioadele trecute în care DNA era practic inexistentă, DNA începuse să pună la punct marea corupție.
- Dacă nu ne trezim la timp, bezna se va așterne peste România pentru zeci de ani, și copiii noștri vor fi condamnați să fie victimele infractorilor, analfabeților, lichelelor sau să emigreze.
ISE: Care vor fi, din punctul dumneavoastră de vedere, principalele efecte ale ordonanțelor adoptate la 19 februarie 2019? Punctați, succint și pe înțelesul publicului larg, ce efecte vor avea ordonanțele în Justiție dacă vor rămâne astfel în vigoare? Care sunt cele mai periculoase prevederi din ordonanțe pentru statul de drept și independența Justiției?
Stelian Ion: Prima ordonanță vizează modificarea celor 3 legi ale justiției, în condițiile în care acestea doar ce au fost modificate de Parlament în 2018, iar Guvernul a mai adoptat alte 2 OUG de modificare a acestor legi în octombrie anul trecut. E haos legislativ.
Această ordonanță de urgență, 7/2019, este dată cu dedicație pentru ca anumite persoane agreate de grupul infracțional din cadrul PSD să-și poată impune mai ușor oamenii în funcții cheie din justiție: procurorul general al parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorul șef DNA, procurorii adjuncți, șefii de secții, judecătorii la ÎCCJ.
Această ordonanță schimbă regulile referitoare la numirile în aceste funcții. Pentru că numirile în funcțiile de procuror de rang înalt propuse de Tudorel Toader se împiedicau de avizul secției pentru procurori din cadrul CSM, acesta a schimbat regula astfel încât avizul să fie dat de Plenul CSM în care PSD, cu 2 reprezentanți ai ”societății civile” numiți de Senat și cu unii judecători care le servesc constant interesele, reușește să facă jocurile. Pentru că au găsit foști procurori, care acum sunt judecători, dispuși să le protejeze interesele, au schimbat regula dând posibilitatea și acestor judecători să devină șefi de parchete. Este o discriminare clară între procurori și judecători și o abandonare intenționată și nejustificată a principiului separației carierelor. Pentru că unii magistrați nu au 15 ani vechime au renunțat și la condiția asta, astfel încât acum condiția de vechime va fi de 10 ani. Pentru că nu mai au răbdare și vor să facă aceste schimbări cât mai repede au stabilit în ordonanță că încetează delegările în 45 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței. Este situația DNA , dar va putea fi în curând și situația Parchetului General și a celorlalte parchete. Regula asta le poate rezolva dorința arzătoare de a schimba rapid niște șefi de parchete la nivel înalt, dar are un potențial nociv imens: se poate ajunge la blocajul Parchetului General, al DNA, al DIICOT dacă șefii acestor parchete nu-și mai pot exercita atribuțiile în cursul mandatului, pentru că până la finalizarea selecției, care poate dura luni de zile, parchetele rămân fără conducere.
Pentru promovarea ca judecător la ÎCCJ s-au schimbat condițiile de vechime, astfel încât unii judecători care au dat soluții favorabile liderilor PSD să poată promova la ICCJ. Dincolo de aspectul politic al problemei, regula ca judecătorii să aibă o vechime de 18 ani în funcția de judecător era logică, avea sens. Acum se ia în calcul și vechimea în funcția de procuror, ceea ce este aberant. Crește și ponderea interviului, eminamente subiectiv, în cadrul notei finale obținute pentru promovarea la ICCJ.
Introducerea posibilității excluderii din magistratură pentru motivul absolut subiectiv al neîndeplinirii condiției referitoare la ”buna reputație” va fi un instrument suplimentar de presiune și de epurare a magistraților incomozi.
Secția pentru investigarea infracțiunilor din justiție (pentru investigarea magistraților) este întărită, încercându-se ”emanciparea” de sub controlul procurorului general al parchetului de pe lângă ICCJ pentru simplul motiv că acesta nu a răspuns la comenzile politice ale PSD.
Sunt multe modificări nocive… Problema este că ele nu au fost discutate decât între Dragnea și Toader, magistrații din CSM care ar fi trebuit să avizeze acest proiect au aflat despre el cu mai puțin de 24 de ore înainte de adoptarea lui, Tudorel Toader a trimis proiectul către CSM în bătaie de joc, pe 18 februarie la ora 17, iar OUG s-a adoptat pe 19 februarie. Avizul CSM a fost cerut doar formal și nu este prima dată când acest politruc comunist procedează așa.
A doua ordonanță este legată de instituția Procurorului European. Și aici Tudorel Toader se află în culpă gravă pentru că a lăsat să treacă aproape un an și jumătate fără să înainteze Parlamentului un proiect de lege pentru desemnarea candidaților din partea României și s-a trezit acum brusc că e în criză de timp și că trebuie să dea OUG.
Trebuie spus că această OUG nu vizează postul de procuror european-șef pentru care candidează Laura Codruța Kovesi, ci vizează funcțiile de procuror european (desemnat de fiecare stat membru să lucreze la acest parchet european cu sediul în Luxemburg) și a procurorilor europeni delegați (care vor lucra în România). Tudorel Toader și-a făcut un regulament pentru el însuși, care stabilește că ministrul Justiției alege acești candidați. E foarte important, pentru că acest parchet va ancheta dosarele penale de fraude cu fonduri europene, cum este dosarul Teldrum, iar procurorii care vor ancheta efectiv în România aceste dosare nu vor fi desemnați de CSM sau de Procurorul General, cum ar fi normal, ci de o slugă politică, așa cum este Tudorel Toader. Miza este uriașă: ca hoții din PSD și acest Ali Baba de Teleorman să se pună la adăpost față de anchetele pe fonduri europene.
„Având în vedere că puține sentințe rămân definitive fără să fie contestate, rezultă că marea majoritate a sentințelor pronunțate în România, indiferent de natura cauzei, civilă sau penală, pot fi redeschise. Este de neimaginat! Doar o minte bolnavă poate concepe așa ceva. Așa ceva nu s-a întâmplat niciodată în România, nu cred să se fi întâmplat vreodată în lume”
ISE: Ați declarat că OUG din 19 februarie este neconstituțională. Care sunt elementele de neconstituționalitate în opinia dumneavoastră?
S.I.: Pentru majoritatea modificărilor nu a existat nicio urgență. Se afectează instituții fundamentale ale statului (Ministerul Public) prin OUG, ceea ce e interzis de Constituție. Se încalcă principiul separației puterilor în stat, executivul încălcând prerogativele legislativului. Se creează discriminări între cele două categorii de magistrați. Se încalcă principiul controlului ierarhic al procurorilor prevăzut de Constituție. Nu a existat avizul CSM, iar solicitarea de aviz a fost pur formală. Sunt foarte multe argumente.
ISE: Problema completelor de 3 judecători și sentințele lor. Ce ar însemna o anulare a tuturor sentințelor definitive, după modelul completelor de 5 de la ÎCCJ? Cum ar arăta România după o asemenea decizie?
S.I.: Dacă se pune problema completelor de 3 judecători, se va pune și problema completelor de 2 judecători, iar în acest caz nu mai vorbim doar de hotărârile pronunțate de ICCJ, ci de toate deciziile pronunțate de completelor colegiale din toată țara: tribunale și curți de apel. Având în vedere că puține sentințe rămân definitive fără să fie contestate, rezultă că marea majoritate a sentințelor pronunțate în România, indiferent de natura cauzei, civilă sau penală, pot fi redeschise sub acest pretext aberant. Este de neimaginat! Doar o minte bolnavă poate concepe așa ceva. Așa ceva nu s-a întâmplat niciodată în România, nu cred să se fi întâmplat vreodată în lume.
România ar coborî brusc sub nivelul celor mai primitive state ale lumii, iar Rusia și Turcia vor deveni democrații spre care ne vom uita cu jind.
ISE: Ce credeți că se urmărește prin prevederea din ordonanță care face referire la delegarea procurorilor din DNA, care nu poate continua mai mult de 45 de zile? Practic, 11 servicii teritoriale și inclusiv conducerea centrală a DNA vor rămâne fără șefi și activitatea instituției ar putea ajunge într-un blocaj.
S.I.: Se urmărește forțarea mânii Președintelui să numească înlocuitori, sub presiunea împrejurării că altfel, acel parchet (DNA, PG, DIICOT) va rămâne fără conducere și va fi blocat total. Dacă se va întâmpla acest lucru, după mintea lor diabolică, de vină nu va fi ordonanța ticăloasă a comunistului Tudorel Toader, ci va fi vina presedintelui. PSD și banda lor de infractori vor să-și impună cât mai repede oamenii în toate structurile justiției pentru a se asigura că-și salvează pielea și că scapă astfel de dosarele penale și pentru a-i persecuta magistrații care nu răspund la comenzi politice, adversarii politici, jurnaliștii și reprezentanții societății civile opozanți.
ISE: Cum interpretați mesajele venite din partea oficialilor europeni? Ce-ar însemna pentru România o activare a articolului 7?
S.I.: Ar fi o situație gravă, am rămâne fără drept de vot în cadrul Uniunii Europene. Dar activarea acestui articol este mai mult o sperietoare care nu-i mai sperie pe cei ca Viktor Orban sau Liviu Dragnea. Aplicarea acestei sancțiuni nu se poate face dacă cel puțin un stat, în afara celui vizat, se opune. E de asteptat ca statele care au avut derapaje de la principiile democratice, Polonia, Ungaria să facă scut în fața unei asemnea sancțiuni față de România, pe bază ”de reciprocitate”. Democrațiile iliberale se vor apăra reciproc.
Mai important mi se parte alt demers pe care ar trebui să-l facă Comisia Europeană: ar trebui să acționeze România în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene pentru încălcarea obligațiilor izvorâte din tratatele de aderare și din mecanismul MCV. A făcut-o în cazul Poloniei, nu văd de ce nu o face în cazul României. Într-o primă fază CJUE stabilește dacă a existat sau nu o astfel de încălcare, dă un răgaz pentru remediere, iar în caz contrar obligă statul la plata unor despăgubiri pe zi de întârziere. Să vedem cine își va asuma ca România, adică noi toți, să plătim din buzunarul nostru pentru ororile legislative pe care un infractor ca Liviu Dragnea și un lacheu comunist, ca Tudorel Toader, le aruncă asupra justiției din România. Cred că acolo vom ajunge în curând. USR va face toate demersurile necesare pentru a dovedi în fața instanțelor europene, recunoscute de Constituția noastră, că legislația infractorului Dragnea distruge statul de drept.
„România ca țară va supraviețui, noi ca indivizi, ori ne unim acum forțele pentru a repune țara asta pe un drum corect, ori vom deveni victime sigure și va rămâne ca generațiile viitoare să repare ce stricăm noi acum prin ticăloșia, prin nepăsarea sau prin slabiciunea noastră”.
ISE: Suntem într-o situație fără ieșire? Am intrat pe un drum fără întoarcere?
S.I.: Nu există situație fără ieșire pentru o țară. Există întotdeauna o soluție. Singura problemă este cât de repede vom putea să ne revenim, cât de puternici devin între timp mafioții în România. Pentru oamenii care mor cu zile în spitalele noastre infecte este prea târziu. Pentru românii uciși de corupție este prea târziu. Pentru milioanele de români care au plecat din țară este prea târziu, dar pe unii îi putem aduce înapoi.
Dacă nu ne trezim însă la timp, bezna se va așterne peste România pentru zeci de ani, și copiii noștri vor fi condamnați să fie victimele infractorilor, analfabeților, lichelelor sau să emigreze.
România ca țară va supraviețui, noi ca indivizi, ori ne unim acum forțele pentru a repune țara asta pe un drum corect, ori vom deveni victime sigure și va rămâne ca generațiile viitoare să repare ce stricăm noi acum prin ticăloșia, prin nepăsarea sau prin slabiciunea noastră.
USR-ul e hotărât să lupte pentru salvarea României din mâinile infractorilor și analfabeților! România trebuie scoasă din mizerie, copiii noștri au nevoie de un sistem de educație impecabil pentru a putea construi ceva frumos pe termen lung. Suntem acum la o răscruce: ori mergem pe drumul democrațiilor europene în care statul de drept este respectat, ori mergem pe model rusesc, turcesc, autoritarist în care un derbedeu cu sosete flaușate și vise de Suleiman pune stâpânire pe țara asta și face din ea un califat al infractorilor.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: