Abonații digitali au început să reprezinte pentru publicațiile online o sursă de venit considerabilă. Pe viitor, suma pe care cititorii o plătesc pentru informație poate să depășească veniturile din publicitate.
Piața locală a avut un impact mare asupra acestei schimbări în mass-media, arată o cercetare realizată de Federaţia Internaţională a Presei Periodice (FIPP) și CeleraOne, cea care oferă tehnologii de ultimă generație pentru conținutul plătit. Studiul a stabilit recent că abonamentele digitale tind să se dezvolte și să înlocuiască publicitatea online în ceea ce priveşte principala sursă de venituri pentru presa din întreaga lume.
În mai 2018, New York Times a anunțat că există o creștere a veniturilor totale în mass-media, lucru ce ar fi putut părea aproape imposibil cu câțiva ani în urmă. Rezultatele au fost determinate de creșterea continuă a numărului de abonați exclusiv digital, iar publicația s-a bucurat de o creștere a veniturilor de 25,5% pe an, ajungând în 2018 la 2,8 milioane abonaţi. Însă New York Times nu este singura publicație care are parte de această schimbare, ci tot mai mulți editori au raportat că veniturile din abonamentele digitale au început să conteze și să balanseze veniturile din publicitatea clasică.
S-au estimat peste 20 milioane de abonați digitali până în 2020
Deloitte, una dintre cele mai mari firme de consultanță fiscală, a estimat că, până la sfârșitul anului 2018, publicațiile media vor raporta peste 20 de milioane de abonați digitali. S-a mai precizat că, până la sfârșitul anului 2020, procentajul raportului dintre publicitate și abonamentele digitale, în ceea ce privește veniturile, va ajunge la 50%-50%. În 2012, publicaţiile obţineau 90% venituri din publicitate şi numai 10% din abonamente digitale.
Țările scandinave ne arată că nu doar publicul global aduce beneficii, ci și publicul local.
Deși se presupune că publicațiile care au conținut în limbi cu circulaţie internaţională, cum ar fi limba engleză, au un avantaj în atragerea publicului global, țările scandinave arată valoarea și beneficiile știrilor oferite pe plan local. Aici avem ca exemplu Suedia (10 milioane locuitori), Finlanda (5,5 milioane locuitori) și Norvegia (5,5 milioane locuitori), țări cu populații mici, unde editorii au reușit să convingă porțiuni mari ale populației să plătească pentru știri. Iar pentru a reuși acest lucru, au pus accentul pe înțelegerea comportamentului și nevoilor consumatorilor pe piața locală.
În clasamentul făcut de FIPP ȘI CeleraOne, pe primul loc se află New York Times, cu 2,8 milioane abonați. Gigantul american a reușit să strângă un număr de abonați egal cu cel al următoarelor trei publicații la un loc: Wall Street Journal, Washington Post și Financial Times.
Cele mai multe publicații care apar în acest clasament sunt din S.U.A și din Germania. Țările scandinave se regăsesc și ele cu 8 titluri. Singura țară din Estul Europei reprezentată în acest clasament este Polonia. Publicația “Gazetta Wyborcza” a reuști să strângă 133,000 de abonați digitali.
Costurile abonamentelor digitale diferă de la o publicație la alta. Cel mai scump abonament este de 58.50 dolari pe lună, la publicația “Neue Zürcher Zeitung” din Elveția, iar cel mai ieftin este de 3.65 dolari pentru o publicație din Argentina, “ClarÍn”.
Sursa: www.fipp.com
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: