UPDATE Primăria anunță că retrage logo-ul/ Noul logo al stațiunii Mamaia a costat 16.000 de euro, deși poate fi descărcat cu câțiva euro de pe internet/ Primăria și firma care a făcut brandul recunosc că imaginea este ”preluată”

sursa foto: Colaj Info Sud-Est
logo mamaia
sursa foto: Colaj Info Sud-Est

Noul logo al stațiunii Mamaia a costat 16.000 de euro, deși este o imagine vectorială care poate fi descărcată cu câțiva euro de pe internet. Primăria și firma care a făcut brandul recunosc că imaginea este ”preluată” și ”fără criterii de exclusivitate. Spre exemplu, de pe freepik.com logo-ul poate fi descărcat în schimbul a 15 euro. Firma care a vândut brandul recunoaște că imaginea este ”preluată” pentru că a fost constrânsă de timp, conform publicației locale dobrogealive.ro.

UPDATE 16:00 Primăria Constanța susține că retrage logo-ul controversat pentru că ”Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidențial din Spania” (Costa Rica, n.red.).

  • ”În primul rand, le mulțumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului. Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse și servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică”, a trasmis Primăria Constanța. Mesajul integral, mai jos.

Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, înființată de administrația locală împreună cu alte trei asociații din Horeca și condusă de George Măndilă, unul din consilierii și apropiații primarului Vergil Chițac (PNL), a anunțat, vineri, că stațiunea Mamaia are un nou logo.

Achiziția a costat puțin peste 16.000 de euro (fără TVA) și a fost atribuită direct societății Blue Sky Advertising, din Cluj-Napoca, deținută de Maria Emanuela Huruială și Antreprevision Hub (Mariana Ruscan și Radu Lupaș Călin).

Logo-ul cumpărat și prezentat de primărie este, de fapt, o machetă vectorială care poate fi cumpărată de pe diferite site-uri de specialitate, unul dintre ele fiind freepik.com, și asupra căreia se pot face intervenții. Așa se face că logo-ul nu este original, special conceput pentru stațiunea Mamaia, ci este deja folosit pentru promovarea mai multor locuri sau business-uri, unul dintre ele fiind un dezvoltator imobiliar de lux din Costa Rica.

Referitor la situația semnalată, Primăria Constanța a transmis că deține licență de utilizare a logo-ului (orice utilizator are posibilitatea să folosească o imagine pe care o cumpără de pe site-urile de profil, n.red.):

  • ”Menționăm că, în conformitate cu informațiile furnizate de societatea Blue Sky Advertising SRL, deținem licență și drepturi de utilizare pentru toate elementele grafice prezentate. Acestea au fost achiziționate de pe o platformă de profil, fără criterii de exclusivitate, urmând ca toate drepturile să fie transferate Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța. Totodată, subliniem faptul că acest element grafic a stat la baza construirii identității vizuale a OMD Mamaia Constanța, urmând să fie declinat în scopul promovării stațiunii”, a transmis Primăria Constanța.

Managerul firmei căreia i-a fost atribuit contractul de identitate de brand a recunoscut pentru dobrogealive.ro că logo-ul a fost cumpărat de pe site-urile de stock și nu ”realizat”, așa cum se menționează în descrierea achiziției de pe SEAP:

  • ”Într-adevăr, acel simbol a fost preluat, dar am lucrat foarte mult la manualul de identitate. Am avut un anumit timp la dispoziție ca să livrăm tot brandingul. (…) Nu pot să vă spun cu cât am cumpărat sigla, este confidențial”, a declarat pentru ”Dobrogea Live” administratorul firmei Blue Sky Advertising, Maria Emanuela Huruială.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții:

5 comments
  1. Ce mai conteaza o “mica” furaciune la mastodontii furati de praduitorii abonati ai tarii??

  2. Cunoaste toata tara un caz muuuult mai notoriu in a sifona banii contribuabililor: “Frunza” Evei, pardon, Elenei Udrea, pretul pe site 5 Eur, pretul de vanzare de la smecherii politici catre prostime 1.600.000 Eur. La gestul acesta eu i-as dace cadou niste genti “ Haute couture” cu catuse pe care sa le poarte pe culoatele anumiror institutii, nu dau nume…

  3. Miroase de la o posta a infracțiune , caci Primăria Constanța a încheiat o tranzacție financiară cu firma din Cluj la un preț supraevaluat în mod vădit, asigurandu=i un folos necuvenit acesteia.Procedura de încredințare directă ar trebui anulata, iar firma din Cluj obligată să restituie banii.In cel mai rau caz se poate vorbi de înșelăciune la firma din Cluj, căci nu a făcut nicio operă de creație la care s=obligat, ci a folosit=o pe cea a altei persoane juridice.

  4. Dna-ul ce face? Dorm pe ei …acest banal logo se poate cumpăra cu 5 euro de pe “logo maker” care orice o poate descarca pe telefon , încă o dovada de nesimțire, bani furați de la noi din buzunar plătitori de taxe

Comments are closed.