Primarul Drăgulin îi cere lui Victor Ponta ca noul pod să fie construit pe ruta Călărași-Silistra

Daniel Ștefan Drăgulin, primarul municipiului Călărași, susține cu tărie ca noul pod peste Dunăre să fie construit pe ruta Călărași-Silistra și nu Turnu Măgurele-Nicopole, așa cum pare să prefere Guvernul. Astfel, primarul din Călărași i-a trimis o scrisoare deschisă premierului Victor Ponta, pe care vă invităm să o citiți în rândurile ce urmează:

„Stimate domnule Prim-Ministru, în numele meu, al Primăriei municipiului Călăraşi, al Consiliului Local Călăraşi, cât şi în numele tuturor călărăşenilor, vă rog, în contextul analizei care se face la acest moment cu privire la stabilirea amplasamentului noului pod peste fluviul Dunărea, între România şi Bulgaria, să întreprindeţi toate demersurile cu privire la excluderea oricăror argumente subiective în formularea alegerii privind locaţia celui de-al treilea pod între cele două ţări.
În ultima vreme au apărut informaţii conform cărora decizia ar înclina spre varianta Nicopole-Turnu Măgurele, urmând ca, în acest mod să fie legate un oraş de 3.000 de locuitori (Nicopole) şi un altul de 25.000 de locuitori (Turnu Măgurele), în detrimentul celor două comunităţi, Călăraşi şi Silistra, mult mai numeroase ca populaţie (65.000 de locuitori, respectiv 42.000 de locuitori). Mai mult decât atât, un eventual amplasament al podului între Nicopole şi Turnu Măgurele ar favoriza doar partea bulgară, care, doreste dezvoltarea infrastructurii de transport care să lege capitala Bulgariei – orasul Sofia, de Occident şi nu de statele baltice, de a avea cât mai multe poduri peste Dunăre care să lege Bulgaria de Vestul Europei.
Interesul nostru, al României, ar trebui să fie exprimat in sensul dezvoltării armonioase a infrastructurii de pe teritoriul ţării , plecând de la principiile de baăa ale dezvoltarii regionale şi de la politica de coeziune a Uniunii Europene, al cărei membru este şi ţara noastră.
Conform analizelor noastre, pentru argumentarea necesităţii şi oportunităţii construiriii podului între Călăraşi şi Silistra stau şi alte elemente, pe lângă cele menţionate mai sus, şi anume:
-istoricul relaţiilor cu Municipalitatea Silistra în ceea ce priveşte construirea podului la Călăraşi-Silistra – din anul 2007;
lidentificarea acestui amplasament în documente realizate la nivel internaţional – Strategia Dunării realizată şi publicată în anul 2010 de Comisia Europeană;
-caracteristici fizico-geografice, economice (operatori economici), poziţionarea cea mai favorabilă în reţeaua de transport rutier (una dintre puţinele localităţi din România amplasată pe două coridoare de transport european: VII şi IV, ar face parte din magistrala Istanbul-Şumen-Chişinău-Odesa-Kiev;
-aspect financiar – costuri mai mici de realizare a podului decât în alte locaţii propuse;
-facilitarea conectării municipiului Călăraşi cu Constanţa şi cu Silistra, existând astfel posibilitatea eliminării blocajelor din sezonul estival de pe Autostrada A2;
-existenţa unui studiu de fezabilitate pentru ocolirea municipiului Călăraşi prin intermediului unei Şosele moderne de centură care să facă legătura nemijlocită a podului cu Autostrada A2; acest drum este deosebit de important pentru Municipiul Călăraşi, deoarece face legătura între DN3 Călăraşi – Bucureşti, DN21 Călăraşi – Slobozia şi DN3B Călăraşi – Feteşti, şi face tranzitul între Bulgaria şi Moldova, Ucraina.
-necesitatea interconectării reţelelor de transport fluviale şi rutiere la Coridoarele Pan-europene de transport IV şi VII, reprezentate în judeţul Călăraşi de Autostrada A2 şi fluviul Dunărea;
-lungimea drumului parcurs în România de autovehiculele de transport mărfuri vest-europene care tranzitează ţara în drum spre Orient.
-conectarea părţii de vest a României cu sudul Uniunii Europene (Bulgaria, Grecia, Cipru) este asigurată prin podul de la Calafat, conectarea părţii centrale a României, şi în special a Municipiului Bucureşti, este asigurată prin podul Giurgiu – Ruse. Un pod la Turnu Magurele nu numai că nu va aduce niciun beneficiu suplimentar României, dar va obliga partea de est să folosească rute ocolitoare (cel mai probabil prin Giurgiu şi în niciun caz prin Turnu Măgurele) pentru traversarea Dunării. Acest lucru va adăuga dificultăţi suplimentare în calea comerţului, în special dintre fostul spaţiu sovietic, actual candidat la integrare Europeană (Ucraina, Moldova ), şi Turcia, făcând ca România să piardă o altă oportunitate economică.

Faţă de cele prezentate mai sus vă rog să analizaţi situaţia reală existentă precum şi perspectiva deosebit de favorabilă a acestei decizii urmare căreia amplasamentul viitorului pod peste Fluviul Dunărea, între România şi Bulgaria, să fie în zona transfronalieră Călăraşi-Silistra“.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: