Porturile maritime din România au înregistrat un trafic de 75,55 de milioane de tone de mărfuri în 2022, cel mai mare din istoria lor, transmite Compania Națională “Administrația Porturilor Maritime” Constanța într-un comunicat de presă.
Cel mai mare trafic l-a înregistrat portul Constanța, cu 68,24 milioane de tone, urmat de Midia, cu 7,02 milioane de tone și Mangalia, cu 278.442 de tone, mai este menționat în comunicatul citat.
Aproape 80% din mărfurile care au tranzitat porturile maritime în 2022, adică 60,1 milioane de tone, au făcut-o pe cale maritimă, în vreme ce restul de 15,4 milioane de tone (20,5% din traficul total) au tranzitat pe cale fluvială, mai este menționat în comunicatul citat.
Trafic total a crescut datorită creșterii traficului maritim, cu 16% mai ridicat decât în 2021, în vreme ce traficul fluvial s-a menținut la același nivel ca în anul precedent, precizează administrația.
„Cerealele reprezintă și în acest an grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, Portul Constanța devenind cel mai important din Europa din acest punct de vedere, mai ales în contextul actual, cu un trafic anual de 24,1 milioane tone“ a specificat directorul general al CN APM SA Constanța, Florin Vizan.
Cerealele, care reprezintă 31,7% din traficul total, sunt urmate de petrol (aproape 13%), articole diverse (puțin peste 10%), produse petroliere (aproape 10%) și de deșeurile de fier (puțin peste 9%).
Din acest trafic, amintește administrația portuară, aproape 12 tone vin din relația comercială cu Ucraina. Pe această direcție, cele mai multe produse sosite în porturi au fost cerealele, dar au sosit și diferite echipamente, fosfat, laminate, minereuri de fier și containere.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: