Regiunea-autonomă Mamaia. Nici Poliția Rutieră nu se mai atinge de stațiunea lui Mazăre!

info-sud-est-trenulet-mamaia

Declarația uluitoare a șefului de la Rutieră: Șoferii trenulețului nu au fost sancționați niciodată pentru că merg pe contrasens!

PRIMARUL MAZĂRE, 10 iunie 2009: „Traseul trenulețului care merge prin Mamaia trebuie să fie modificat. Promenada este cu sens unic. Trenulețul poate să parcurgă drumul de întoarcere pe bulevard”, era declarația primarului Radu Mazăre citată de cotidianul „Telegraf” în ediția de pe 10 iunie 2009. Aceasta este dovada faptului că până și primarul Constanței considera că traseul pe contrasens al trenulețului reprezintă o problemă ce se voia a fi rezolvată încă de acum 4 ani! În cazul ăsta nu înțelegem de ce Poliția Locală nu l-a ascultat pe primar până acum și nu a schimbat ruta trenulețului? Oare la ce se gândesc turiștii străini când văd trenulețul venind spre ei de pe contrasens? 

ȘEFUL DE LA RUTIERĂ, 11 iulie 2013: „Nu știm traseul trenulețului din Mamaia, la fel cum nu știm nici dacă acesta circulă pe contrasens. Stațiunea nu intră în raza noastră de acțiune. Întrebați-i pe cei de la Poliția Locală în a căror competență se află zona respectivă. Poliția Rutieră nu a sancționat niciodată nici un șofer al trenulețului respectiv”, ne-a declarat Ciprian Sobaru, șeful Poliției Rutiere Constanța. Pe tot parcursul discuției, acesta a dat dovadă de multă bunăvoință, a fost deschis și generos în declarații, la fel cum s-au dovedit a fi și purtătorul de cuvânt al instituției, dar și colegii acestuia din cadrul Serviciului Rutier al Poliției Constanța.

Trenulețul al cărui traseu face legătura dintre Cleopatra și Cazino circulă pe contrasens. Probabil sunt mulți cei care și-au dat seama de acest lucru, dar nu la fel de mulți sunt cei care știu că șoferii autovehiculului cu pricina nu au fost sancționați niciodată de Poliția Rutieră! Ca să înțelegem mai bine motivele din cauza cărora șoferul trenulețului e mai șmecher decât ceilalți șoferi, am adresat câteva întrebări Poliției Rutiere, prin intermediul unei solicitări în temeiul Legii 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public.

Cine și de ce i-a „alungat” din Mamaia pe polițiștii de la Rutieră? 

Nu mică ne-a fost mirarea când am văzut răspunsurile: reprezentanții instituției ne aduceau la cunoștință că Primăria Constanța a cerut Serviciului Rutier „acordul pentru înfiinţarea unui traseu de minicare (gen trenuleţ), pe faleza staţiunii Mamaia” cu doar câteva zile înainte să trimitem întrebările. În rest, nici un răspuns concret la întrebările noastre. Astfel, l-am contactat telefonic pe Ciprian Sobaru, șeful Poliției Rutiere, care ne-a declarat că nu înțelege de ce Primăria Constanța a solicitat acordul respectiv, pentru că acesta nu poate avea decât un caracter consultativ. În fine, în ce privește traseul trenulețului, șeful de la Rutieră ne-a declarat că stațiunea intră în raza de competență a Poliției Locale și că Poliția Rutieră nu își mai desfășoară activitatea în Mamaia.

Totul rămâne „în familie”…

Acest aspect ne-a ridicat mari semne de întrebare cu privire la motivele din cauza cărora polițiștii de la Rutieră s-au „retras” în oraș și nu îi mai pot sancționa pe șoferii care încalcă legislația rutieră în stațiunea Mamaia. Nu că Poliția Locală nu ar avea competența să o facă. Doar că apare o situație cel puțin ironică: Practic, prin faptul că Poliției Locale (care se află în subordinea Primăriei Constanța) îi „revine” stațiunea Mamaia (pe care primarul Radu Mazăre o promovează la greu și unde își petrece mai tot timpul liber în sezonul estival), toate lucrurile care se petrec în Mamaia, și bune, și rele, rămân „în familie”. Uite cum se naște o regiune autonomă…

Ce am întrebat noi și ce au răspuns ei

1. Cunoașteți faptul că trenulețul din Mamaia circulă pe contrasens?
2. Cum comentați faptul că toți conducătorii autovehiculelor sunt obligați să circule în marșarier (pe sens unic!) pentru a face loc trenulețului, în momentul în care acesta circulă din contrasens?
3. Serviciul Rutier a aplicat vreodată măsurile prevăzute de lege în situația de față (circulația pe contrasens) împotriva conducătorilor trenulețului?
4. Cum comentați faptul că au trecut patru ani, fără nici o schimbare, de când primarul Radu Ștefan Mazăre declara (în 2009, pentru cotidianul „Telegraf”) că „ruta trenulețului trebuie schimbată, pentru că circulă pe contrasens”? Cărei instituții îi revenea obligația să schimbe ruta trenulețului din Mamaia, pentru ca legea să fie astfel respectată?
5. Ce măsuri veți lua acum, în ce privește traseul efectuat de trenuleț, pentru a îndrepta situația pe care v-am adus-o la cunoștință prin intermediul acestei solicitări?

Răspunsul Poliției Rutiere
„Primăria Municipiului Constanţa, prin Direcţia Servicii Publice – Serviciul Sistematizare Rutieră şi Servicii Publice, a solicitat Serviciului Rutier, la data de 14.06.2013, prin adresa 82.523, acordul pentru „Înfiinţarea unui traseu de minicare (gen trenuleţ), pe faleza staţiunii Mamaia”. Serviciul Rutier Constanţa, prin răspunsul nr. 232.838 din 20.06.2013, a comunicat acordul, în vederea realizării obiectivului „Înfiinţarea unui traseu de minicare (gen trenuleţ), pe faleza staţiunii Mamaia”, cu următoarele precizări: Pentru realizarea acestui proiect, trebuie să depuneţi următoarea documentaţie: -memoriul de prezentare a lucrării, executantul lucrării, în cazul în care aceasta nu se realizează de către soli-citant, inclusiv cele ale subantreprenorului, persoana desemnată să răspundă de respectarea condiţiilor şi aplicarea măsurilor cuprinse în actul de aprobare: numele prenumele, seria şi numărul actului de identate, organul emitent, domiciliul funcţia, planul de situaţie cotat, dovada achitării taxei prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă nr. 70/14.06.2009, pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind taxe şi tarife cu caracter nefiscal, perioada de timp în care se va executa lucrarea, modalităţile de informare a participanţilor la trafic, nominalizarea responsabilului cu organizarea şi supravegherea traficului, precum şi a persoanei responsabile cu securitatea şi sănătatea muncii, în conformitate cu H.G. 300/02.03.2006-M.O. nr. 252/2006, privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru şantiere temporare sau mobile.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: