“Canalul de la Dunăre până la Portul Constanța este notoriu în istoria României. Mii de prizonieri politici au murit pentru a-l porni iar un dictator brutal a falimentat țara în timp ce îl termina” – așa își încep jurnaliștii Bloomberg reportajul despre Canalul Dunăre-Marea Neagră publicat pe 27 octombrie, un subiect sângeros din istoria comunistă a României care a devenit, după 30 de ani de la căderea dictaturii, un proiect de infrastructură vital pentru economia țării.
Bloomberg notează că “la treizeci de ani de la căderea comunismului, Canalul a ajutat la transformarea unuia dintre cei mai săraci membri ai Uniunii Europene în cel mai mare exportator de grâne, alături de Franța. Simbolul opresiunii și al vanității totalitare este acum un exemplu al transformării unei țări care a îndurat unele dintre cele mai dure condiții din timpul Războiului Rece”.
Reportajul semnat de James Gomez, Irina Vilcu și Slav Okov vorbește despre beneficiile aduse de Canalul Dunăre-Marea Neagră într-o regiune măcinată de corupție și lipsită de infrastructură de calitate.
Jurnaliștii Bloomberg notează că regiunea străbătută de Dunăre în România și Bulgaria a fost conectată la economia mondială datorită granițelor deschise de Uniunea Europeană și a banilor UE (aproximativ 33 miliarde de dolari) care au modernizat agricultura din cele două țări.
Conform jurnaliștilor Bloomberg, România a exportat 2,3 milioane de tone de grâu în 2019, fiind pe primul loc în Uniunea Europeană până acum, în timp ce Bulgaria s-a clasat pe locul 3, după Franța.
Despre infrastructura precară din România și în special cea din Portul Constanța, jurnaliștii Bloomberg spun că odată cu modernizarea ei ar putea crește și mai mult exportul de grâne, ceea ce ar aduce și mai multe venituri țării noastre.
Citește articolul complet AICI.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: