O lege intrată în vigoare încă din 2011 obligă aproape toate firmele şi instituţiile publice din România să aibă cel puţin un angajat pe care să îl specializeze în managementul deşeurilor. Firmele care nu respectă prevederile actului normativ pot primi amenzi de până la 30.000 de lei. Garda de Mediu a dat deja sute de amenzi.
Angajatul care se va ocupa de gestionarea deşeurilor trebuie să fie calificat în acest sens prin absolvirea unui curs de specialitate. În ţară există mai multe firme care organizează astfel de cursuri, unele dintre ele recomandate de organizaţii patronale. Prelegerile sunt ţinute de angajaţi ai Gărzii de Mediu iar organizatorul nu trebuie să îndeplinească criterii specifice pentru a putea ţine astfel de cursuri. „ Angajatul nu primeşte o competenţă anume, o calificare. El este doar beneficiarul unui certificat care atestă că a participat la respectivele cursuri. Organizatorii nu sunt specialişti în protecţia mediului şi firme specializate în evenimente. Este suficient să se stabilească un acord cu Ministerul Mediului sau cu Garda de Mediu pentru contractarea lectorilor”, explică un specialist în domeniu.
Mai multe informații pe www.economica.net
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: