Producția pentru Tesla Cybertruck, probabil cel mai așteptat pick-up truck din ultima perioadă, a început după o întârziere de aproape doi ani.
Ieșirea primului autovehicul tip Cybertruck din unitatea de producție de automobile numită „Giga Texas”, situată în apropiere de Austin, Texas, a fost sărbătorită în adevăratul sens al cuvântului atât de muncitorii din fabrică, cât și de Elon Musk, directorul executiv Tesla. Compania producătoare de autovehicule electrice a postat pe contul de Twitter o fotografie în care apare primul cybertruck înconjurat de către muncitori din fabrică. Postarea a fost redistribuită și de Elon Musk pe contul său de Twitter.
Tesla a rămas în mare parte tăcută în ultima perioadă în ceea ce privește planurile pentru vehiculul extrem de așteptat, dar în 2021 a anunțat că urmează o versiune actualizată, notează CNN. Totuși, directorul general al Tesla, Elon Musk, a declarat că firma nu a putut încă să livreze noile vehicule promise de mult timp, cum ar fi pick-up-ul Cybertruck, din cauza unor probleme legate de lanțul de aprovizionare.
În urmă cu 4 ani când Cybertruck-ul a fost prezentat pentru prima dată, lansarea nu a decurs fără un moment jenant pentru Elon Musk. Geamurile laterale, despre care compania a spus că sunt extrem de greu de spart, putând rezista chiar la gloanțe, s-au spart când șeful departamentului de design de la Tesla a aruncat în ele cu o bilă metalică. Elon Musk a fost auzit înjurând, apoi a spus: „Este loc de îmbunătățire”. „Am aruncat cu tot felul de obiecte în acestea geamuri și nu s-au spart. Dintr-un motiv necunoscut, s-au spart acum. Nu știu de ce”, a continuat Elon Musk.
După doar trei zile de la lansarea cu peripeții din 2019, Elon Musk declara că Tesla a primit circa 150.000 de comenzi pentru camioneta Cybertruck. “Până acum am primit 146.000 de comenzi pentru vehicule Cybertruck, 42% optând pentru motor dual, 41% pentru trei motoare şi 17% pentru un singur motor”, a scris Musk pe Twitter. Discuțiile despre geamul spart al mașinii prezentată de Tesla au făcut înconjurul lumii la momentul respectiv, fiind în trending pe Twitter sub hashtag-ul #cybertruck. În timp ce criticii au susținut ferm faptul că mașina este un eșec, discuția a împărțit la acel moment Twitter-ul, unii considerând că „eșecul” a fost doar o strategie de marketing.
Potrivit Edmunds, piața de camionete din SUA este în creștere, iar vânzările modelelor pick-up au reprezentat 14,4% din totalul autovehiculelor noi vândute. Valoarea medie a unei camionete noi este 50.000 de dolari.
Prețul de pornire al Cybertruck a fost de de 39.900 de dolari pentru modelul cu autonomie de 400 km, care realizează 0-100 km/oră în doar 6,5 secunde. Urmează varianta intermediară cu o autonomie de peste 500 km la 50.000 de dolari. Cel mai scump model costă 70.000 de dolari și va avea o autonomie de 800 km. Modelul va realiza 0-100 km/oră în 2,9 secunde.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: