Trending în social media: De la mana cerească a lui ÎPS Teodosie la GTA VI și târgurile de Crăciun

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea
sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

În presa online și la TV, unele dintre cele mai dezbătute subiecte de săptămâna trecută trecută au fost urmărirea penală a fostului premier Florin Cîțu și a foștilor miniștri Vlad Voiculescu și Ioana Mihăilă, în dosarul vaccinurilor anti-COVID, ”mana cerească” a lui ÎPS Teodosie acuzat de cumpărare de influență și cazul Libertatea, a cărui conducere a fost dată afară, împreună cu ”promisiunea” că alți 20% din jurnaliști vor pleca de asemenea în urma restructurărilor.

În paralel, pe rețelele de socializare din România subiectele au fost diferite, însă un punct comun cu presa tradițională a fost urmărirea penală a lui ÎPS Teodosie de către DNA. Alte subiecte virale au fost lansarea trailerului celei mai recente ediții de Grand Theft Auto VI (GTA VI), primul tren electric cumpărat de România după Revoluție și febra târgurilor de Crăciun.

ÎPS Teodosie, al cărui dosar penal a fost deschis în urma unei investigații Recorder, a captat atenția în special pe Facebook și pe Instagram. Pe Youtube, trailer-ul jocului GTA VI a stârnit mai mult interes, TikTok-ul românesc a fost preocupat de târgurile de Crăciun, iar fostul Twitter, actualul X a discutat meciul dintre echipele Manchester United – Chelsea și noua colaborare dintre jocurile Fortnite și Lego.

Publicitate electorală
publicitate electorală
Instagram

ÎPS Teodosie a fost ironizat mai ales pe Instagram, un singur exemplu fiind postarea făcută de GenȘtiri care a strâns peste 100 de comentarii în care, în general, oamenii îl taxează pe controversatul arhiepiscop al Tomisului: ”Dumnezeu să-i dea ce merită! Urmărire penală!”, „Abia asta e mană cerească”, ”Evanghelia are putere” sunt câteva dintre comentarii. 

Subiectul despre trenul electric cumpărat de România, primul din ultimele decenii, a fost discutat pe Instagram în postările presei, dar și a paginilor de specialitate. Oamenii au primit pozitiv și cu entuziasm vestea și au remarcat faptul că este un prim pas important pentru situația feroviară din țară. 

Românii s-au amuzat de cuvântul anului 2023, ”rizz” (prescurtare pentru carismă, abilitatea de a atrage pe cineva) pe Instagramul românesc. Cuvântul popularizat de livestreamerul (persoană care face emisiuni live de acasă, n.red.) american Kai Cenat și folosit și de actorul Tom Holland, care e cunoscut pentru rolul său în filmele Spiderman și Marvel, a fost ceva neașteptat și găsit hilar de către instagramerii români.

Facebook
Printre multitudinea postărilor care vorbesc tot despre cazul Teodosie, fotografia publicată de cei de la Recorder, care anunță începerea urmăririi penale a DNA la adresa arhiepiscopului, a strâns peste 13.000 de reacții. Aproape toate din cele 1000 de comentarii felicită redacția pentru munca depusă la cea mai recentă investigație despre corupția din BOR.

Videoclipul postat de artistul Culiță Sterp cu reacția unei fane cu dizabilități atunci când cântă lângă ea a reușit să adune peste 2,5 milioane de vizualizări, peste 114.000 de reacții și 6.300 de comentarii.
Nu în ultimul rând, la fel ca pe Instagram, postările despre sărbătorile care se apropie au reprezentat un alt subiect viral săptămâna trecută. 

TikTok
TikTok-ul românesc este, însă, de departe rețeaua unde spiritul sărbătorilor a pătruns cel mai adânc. Târgurile de Crăciun din România au fost subiectul săptămânii pe platforma de socializare. Utilizatorii au invadat rețeaua cu clipuri din târguri, în care vorbesc fie de prețuri, fie de ornamente sau de despre variantele de distracții. 

Pe de altă parte, trailerul jocului GTA VI a stârnit entuziasm și interes pe TikTok. În contextul videoclipului postat de compania Rockstar Games, pagina de TikTok a Primăriei Brașov a urcat un videoclip în care vorbește despre ”planurile de viitor” ale cetățenilor români: în 2024 să meargă la vot, iar în 2025 să joace GTA VI.

Youtube
Videoclipul cu teaser-ul jocului GTA VI ocupă locul doi în tendințele Youtube-ului românesc. Trailerul a strâns peste 121 de milioane de vizualizări în două zile de la publicare. Cele 787.000 de comentarii exprimau entuziasmul pasionaților de seria de jocuri Grand Theft Auto, printre care se regăsește și un număr mare de români.

Pe locul șase în tendințele românești se află unul episod al podcastului făcut de artistul Speak, care îl are ca invitat pe comediantul Cătălin Bordea. Bordea vorbește în episod pentru prima oară despre situația dintre el și fosta lui soție, care a intrat într-o relație cu fostul cel mai bun prieten al comedianului, la puțin timp de la divorț.

În zece zile, videoclipul a reușit să strângă peste 1.3 milioane de vizualizări și peste 1500 de comentarii în care românii îl susțin pe comediant și apreciază episodul.

X (fostul Twitter)

Pe primul loc în tendiţele Twitter-ului românesc este hashtagul #MUNCHE, asociat cu meciul din 6 decembrie dintre cluburile de fotbal Manchester United și Chelsea. Postările au legătură în mare parte cu momentele cheie ale meciului. 

Pe locul doi este #Fortnite, care a actualizat jocul cu o nouă colaborare cu cei de la Lego. Oamenii vorbesc sub hashtag despre cum acest concept este făcut pentru a naște un rival jocului Minecraft, având în vedere similaritatea formei personajelor și modul de joc care constă în crafting (construire) cu diferite elemente precum piatra și lemnul, în formă de cărămidă.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții:

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.