Universitățile australiene au fost nevoite să schimbe modul în care organizează examenele și alte evaluări, pe fondul temerilor că studenții folosesc un nou software de inteligență artificială pentru a scrie eseuri, transmite The Guardian.
Instituțiile importante au adăugat noi reguli care prevăd că utilizarea inteligenței artificiale reprezintă trișare, iar unii studenți au fost deja prinși folosind acest software. Însă un expert în inteligență artificială a avertizat că universitățile se află într-o „cursă a înarmării” pe care nu o pot câștiga niciodată.
ChatGPT, care generează texte pe orice subiect ca răspuns la o solicitare sau la o interogare, a fost lansat în noiembrie de OpenAI și a fost deja interzis pe toate dispozitivele din școlile publice din New York din cauza îngrijorărilor legate de „impactul negativ asupra învățării elevilor” și a potențialului de plagiat.
La Londra, un profesor universitar a testat-o în raport cu o întrebare de examen din 2022 și a declarat că răspunsul IA a fost „coerent, cuprinzător și se limitează la punctele esențiale, ceea ce studenții nu reușesc adesea să facă”, adăugând că va trebui să „stabilească un alt tip de examen” sau să îi priveze pe studenți de acces la internet pentru examenele viitoare.
În Australia, cadrele universitare și-au exprimat îngrijorarea cu privire la capacitatea ChatGPT și a altor tehnologii similare de a eluda software-ul antiplagiat, oferind în același timp o scriere academică rapidă și credibilă.
Grupul celor opt universități de top – cele mai importante universități de cercetare intensivă din întreaga țară – au declarat că au revizuit modul în care vor efectua evaluările în acest an din cauza noilor tehnologii.
Directorul executiv adjunct al grupului, Dr. Matthew Brown, a declarat că instituțiile sale au „abordat proactiv” IA prin educația studenților, formarea personalului, reproiectarea evaluărilor și strategii de detectare tehnologice și de altă natură.
„Universitățile noastre au revizuit modul în care vor desfășura evaluările în 2023, inclusiv examene supravegheate… o mai mare utilizare a examenelor și testelor cu pix și hârtie … și teste doar pentru unitățile cu riscuri scăzute de integritate.
„Reproiectarea evaluărilor este esențială, iar această activitate este în curs de desfășurare pentru universitățile noastre, pe măsură ce încercăm să devansăm evoluțiile AI”.
Cea mai recentă politică de integritate academică a Universității din Sydney menționează acum în mod specific „generarea de conținut cu ajutorul inteligenței artificiale” ca formă de trișare.
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: